Donnie Brasco

Donnie Brasco Köp filmen på CDON
3,7

Handling: FBI-agent. Gangster. Make. Far. Hur många identiteter kan en man ha, innan det slår honom fullständigt i spillror? Detta är den sanna historien om FBI-agenten Donnie Brasco, som på 70-talet infiltrerade sig i maffian som en av de mest framgångsrika mullvaderna någonsin. Men en sak hade varken han själv eller hans överordnade räknat med: hans vänskap med den man som han skulle krossa.

År: 1997

Rocco Sisto
Zach Grenier
Walt MacPherson
Ronnie Farer

Det här är en gangsterfilm som visar vilka starka band som lojaliteter skapar. Filmen känns tämligen trög och det händer väl inte särskilt mycket. Men skådespeleriet är på topp och Al Pacino känns lika träffsäker i sin maffiaroll som alltid.

Otroligt imponerad blev jag.
Grymt spel, bra foto och en otroligt stark story gör detta till en riktigt sevärd gangsterrulle.

Söker du spännande Gangsterrullar så är detta ett måste.

Klar fyra!

CountryGirl

Inte den bästa Depp-filmen enligt min smak. Men den gick att se.

Frida_OSX

Mycket bra film, bra skådespel, bra story, osv. Gillar den starkt.

Maffiafilm... Snark, såg den för Johnny Depps skull.. men den är bara tråkig. Inte dåligt gjord eller något...

detta är verkligen inte min typ av film men för de som är intresserade antar jag att den är sevärd men för mig knappt en 2a

nja, jag är inte så förtjust i maffia-filmer, och det tog mig flera dagar att orka se klart filmen. Men Johnny Depps underbara skådespel gör att filmen ändå får en stadig fyra

Otroligt imponerad blev jag.

Söker du spännande Gangsterrullar så är detta ett måste.

Klar fyra!

Cammie

Nervkittlande film där sympatin ligger hos maffian. Med eminenta skådespelare som Al Pacino och ögongodis i form av Johnny Depp, är Donnie Brasco en rulle väl värd att se.

Samspelet mellan Depp och Pacino är självklart mycket bra och själva filmen är både ganska spännande och engagerande.