3:10 to Yuma

Western:

Western:

Handling: I Arizona i slutet av 1800-talet har den ökände och laglöde Ben Wade tillsammans med sitt hårda gäng av tjuvar och mördare förpestat livet för Southern Railroad. När Wade tillfångatas erbjuder sig en krigsveteran från inbördeskriget, Dan Evans, att överlämna honom levande till “3:10 to Yuma”, ett tåg som ska föra mördaren till sin rättegång. På vägen börjar Evans och Wade, båda från olika världar, vinna varandras respekt, men med Wades gäng efter – och faror bakom varje vägkrök – blir uppdraget snart en våldsam resa mot varje mans öde.

Regissör: James Mangold
Girard Swan
Chris Browning
Johnny Whitworth

Copyright AB Svensk Filmindustri

Filmen var ganska bra där framförallt styrkan låg framförallt i de färgstarka karaktärerna och ett högt tempo som engagerar. Det som drar ner betyget är klychorna och de logiska luckor. Stabil popcornrulle med andra ord som levererar ungfär vad man förväntar sig.

ronnbackmeisterJR

Bra actionstinn västern, men inte mycket mer än så. "laglöse Ben Wade" tycker man ju mest verkar vara mr nice guy.. Bra skådespelare och fartfyllda scener men ingen toppfilm, saknar det där extra som i vissa kanonvästerns på den gamla goda tiden... men uppfyller väl förväntningarna.

Det här är en fräsch uppdaterad western med en härlig Russel Crowe som bad guy. Christian Bale är desto blekare och lämnar inget större intryck. Ganska skön story egentligen, men det blir ändå fånigt ibland i stil med "Hej, vi har delstatens farligaste bov här. Vi sätter handfängsel på honom och ger honom en gaffel samtidigt som vi tar en tupplur vid den mysiga lägerelden". I övrigt gillar jag hela produktionen med fotot, musiken och miljöerna. Jag saknar dock kryddan i historien som hade behövts för de högre betygen. En mycket stark trea blir det.

manne747

Skön film, sämre handling.

En 2+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Alldeles för blek än vad som var väntat. På flera punkter.

janne lindh

En bra "remake" av en gammal western-klassiker. Spännande, välgjord och med utmärkta skådespelare.

Älskar filmen ända tills det obegripliga slutet.

Isko

Äntligen en riktig western som är ny och med bra skådisar, samt mycket pang pang. Klockren 4a!

Bilbo_one

En helt okej film, men inte mycket mer. Ganska tråkig för att innehålla så bra skådisar. Svag 3:a från mig

korp72

Bale och Crowe i högform i denna remake, riktigt bra.

Biopremiär: 2008-03-07

3:10 till Yuma (1957)