Den lilla sjöjungfrun 2 - Havets hemlighet

Handling: Fortsättningen på den härliga och musikaliska undervattenssagan är tillbaka med berättelsen om Ariels och prins Eriks dotter Melody! Sagan tar sin början i deras vackra slott där de lever väl skyddade från Ursulas syster Morgana som bor i havet på andra sidan av den höga slottsmuren.

Den onda Morgana, som kan återta kontrollen över de sju haven bara hon får tag på Melody. Men ingen har berättat för Melody om faran i havet. Inter heller att Ariel en gång levt som sjöjungfru. En dag kan Melody inte motstå sin oförklariga längtan till det lockande havet.

Trots krabban Sebastians tappra försök att stoppa henne rymmer hon ut i vattnet. Här träffar hon en massa nya vänner, bland andra den skrytsamme pingvinen Frack och den stora valrossen Späck-havets klumpigaste hjältar! Melody trivs som fisken i vattnet-livet här är lika underbart som hon trodde! Men så möter hon Morgana, och förstår varför hon inte borde ha rymt.

År: 2000
Regissör: Jim Kammerud Brian Smith
Originaltitel: The Little Mermaid II - Return To The Sea
Ursprungsland: USA, Kanada, Australien
Ingår i tema: Disneyklassiker

producenten

NJa.. är så där till uppföljare alltså..

TheHobbit

neeej! Den lilla sjöjungfrun är redan bra som den är, varför ska dom behöva göra en tvåa också? uch, den här filmen är inte alls lika bra som den första, Personligen tycker jag att man inte borde göra uppföljare av Disney filmer.. de blir alltid så dåliga! Den första är min favorit av alla disney filmer som gjorts.. tvåan är en av de sämsta.

Bambi Tjejen

Aaaah...Måste de göra en tvåa också? Melody är så korkad och dum.Varför måste alltid Disney göra några kaxiga
personer i en uppföljare,det är så dumt! Den här är så dålig att jag orkade inte se hela filmen. Totalt Underkänd!!

Går inte ens att jämföras med Disneys absoluta mästerverk "Den lilla sjöjungfrun", då den filmen enligt mej är det bästa tecknade filmen genom tiderna. Men för att komma in på uppföljaren här nu då, som sagt det går inte att jämföras med första filmen men det är ändå ingen dålig film. Sämre tecknat, inga catchiga sånger, sämre röster och ingen Ursula. Men filmen har ljuspunkter med storyn. Prinsessan Ariel och Prins Erics dotter Melody känner sig utanför i människornas värld och en oemotståndlig dragning till havet, havet som hon är förbjuden att beträdda då en havshäxa vid namn Morgana "Ursulas syster" vill kidnappa henne för att få kung Tritons treud i utbytte och bli drottning över de sju haven. Ariel och Eric lovar varandra att aldrig berätta sanningen för Melody om vem hon egentligen är och vad sanningen ruvar på i havet och bygger en stor mur utanför slottet mot havet så ingen kan komma in eller ut. Så börjar filmen och ska inte gå in på mer här nu, som sagt den är inte dålig men inte heller riktigt bra så ger den en 2,5 - 3 i betyg. Skönt att få se gamla ansikten igen som Blunder, Sebastian och Mozart.

roligare än den första, men precis som alla andra fortsättningar så förstör den. men den får ändå en trea för att jag inte kunde sluta skratta

Nästan lika bra som den första, med helt okej handling!

helt okej uppföljare men ingen direkt favorit som jag vill se på om o om igen.

Regndroppe

varför ska de göra en fortsättning, den har var urdålig

disney_älskare

inte lika bra som 1:an.men helt okej

Bambi Tjejen

Filmen är animerad

Den lilla sjöjungfrun (1989)
Den lilla sjöjungfrun - Sagan om Ariel (2008)