Beck - Spår i mörker

Handling: Åttonde Beck-filmen.

Beck ska utreda en serie brutala mord i Stockholms tunnelbana.

År: 1997

Daniel Larsson
Fredrik Ultvedt
Michael Nyqvist

Kristoffer

Denna film handlar om ett antal mord som begås i tunnelbanan. Martin Beck får i uppdrag att lösa detta! Orealistisk handling, men verkligen spännande och intressant. Inte vågar man åka ensam en kväll i Stockholms tunnelbanor efter detta!

SWE_Fredde

"Beck är Beck" Och visst stämmer det till stor del.
Få av filmerna står ut som riktigt bra men i stort sett alla är sevärda och lite mer därtill.
Detta är dock den svaga kedjan i länken, överdrivet manus på gränsen till sarkasm & parodi.

Tråkig och förutsägbar, Haber och dom andra kämpar för allt vad tyget håller med sina usla repliker och orkar nästan lyfta den starka ettan till en tvåa.
Den solklart sämsta beckfilmern so faar!

Nefern

Jag gillade den mystiska stämningen och tunnlarna... Det är en kul idé att göra film på, och det var snyggt filmat. Spännande och rätt oförutsägbar, gillade hur Becks egna liv bildade som en slags cirkelkomposition med början och slutet. Skönt också att den där Persbrandt inte tog alltför mycket plats ;)

En 3+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: -

Den klart bästa filmen i Beck-serien med Haber, Persbrandt & Co. Också den enda i serien som jag minns (varför betyg från mej på de andra kommer dröja väldigt länge), vilket säger nåt om de andra filmerna men också om mitt föga intresse för dessa stressproducerade mindre kvalitativa deckarfilmer.
Klart spännande. Mer amerikansk handlingsmässigt.
Daniel Larsson, som spelar en av de i tunnelbanan, är en bekant till mej via Maria Lindström.
Filmen skulle för priset 3 för 99 SEK hamna i DVD-samlingen. Detta kan och vill man se om ett par gånger.

Trivia: -

heroin

Spännande och otroligt snygga miljöer, MEN lite väl orealistisk handling.
Jag gillar dock alla tunnelbanescenerna som lyckas skapa en riktigt otäck stämning.

Dan banan

En väldigt originell Beck med en stark story.
En av de bättre, enligt mig.
Haber och Persbrandt preseterar snyggt.

En svag fyra.

slizy

Spår I Mörker är seg och det finns ingen direkt spänning.

inarko

Svenska filmer är extremt dåliga.

Produktionskvalitén klår de andra filmerna i första omgången med hästlängder. Det här var ju också den andra biofilmen, därav den förvirrade titeln "Beck 2". Manusmässigt håller den dock inte riktigt tycker jag.

anddav507

EN väldigt spännande början, men sedan saktas tempot ner oerhört mycket, och resten av filmen blir ett sömnpiller.