P2

1,9

Handling: Det är julafton och Angela Bridges är en ambitiös chef som ska hem från jobbet för julfirande med familjen. När hon kommer till parkeringshuset upptäcker hon att bilen inte startar. Garaget är övergivet och hennes mobiltelefon har ingen täckning. Den vänlige säkerhetsvakten Thomas kommer och försöker hjälpa till, men hon blir snart misstänksam över hans avsikter.

Regissör: Franck Khalfoun
Originaltitel: P2
Rachel Nichols
Simon Reynolds
Wes Bentley
Grace Lynn Kung
Paul Sun-Hyung Lee

Det här är en skräckfilm som jag såg på enbart för att Alexandre Aja stod för manus och produktion. Dock blir det en stor besvikelse då Rachel Nichols karaktär är påfrestande dum à la skräckfilmsbimbo. Däremot är Wes Bentley, som är mest känd från American Beauty, ljuvlig. Verkligen konstigt att han inte lyckats få bättre filmroller. Han bidrar åtminstone med en del oväntad humor då hans fredligt psykopatiska beteende gentemot stackars Angela ibland blir oerhört kul. I slutändan är det tyvärr alldeles för mycket klichéer och den originalitet som det fanns spår av går helt förlorad. Snudd på godkänt.

janne lindh

Ibland hittar man ganska underhållande b-filmer. P2 är en sån. Ganska spännande och hyfsat välspelad.

movie-king

ny typ av skräck som jag verkligen gillade!

jag tyckte det var en okej film trodde den skulle vara lite mer spännande och ryslig!! Men oftast kändes det som att jag sett allt förut

Det här är en skräckfilm som jag såg på enbart för att Alexandre Aja stod för manus och produktion. Dock blir det en stor besvikelse då Rachel Nichols karaktär är påfrestande dum ā la skräckfilmsbimbo. Däremot är Wes Bentley, som är mest känd från American Beauty, ljuvlig. Verkligen konstigt att han inte lyckats få bättre filmroller. Han bidrar åtminstone med en del oväntad humor då hans fredligt psykopatiska beteende gentemot stackars Angela ibland blir oerhört kul. I slutändan är det tyvärr alldeles för mycket klichéer och den originalitet som det fanns spår av går helt förlorad. Snudd på godkänt.

BlackHawk

usch vilken dålig film.. för mycket snack och inte speciellt spännande.. Vi har sett det här förut. Känns som regisören tog närmsta brud med stora bröst och gjorde filmen på 45 min i hopp om att tjäna pengar..

hade hoppats mycket mer. Det sitter i 2 personer i princip 90 % av filmtiden och snackar om julen typ.. otroligt dålig!