Madagaskar 2

Handling: Lejonet Alex, zebran Marty, flodhästen Gloria och giraffen Melman flyr från ön Madagaskar och hamnar i Afrikas vildmark där dom möter resten av Alex familj.

År: 2008

Cedric the Entertainer
Herman Almendarez
Bryceson Holcomb
Sacha Baron Cohen

Copyright United International Pictures AB (UIP)

crack_of_dawn

Hade en rolig stund i tv-soffan framför denhär filmen :)

Vad jag kommer ihåg var den nästan bättre än ettan!

Pesole

Madagaskar 1 var riktigt bra, att göra en uppföljare kan vara svårt. men Madagaskar 2 filmen, de lyckades verkligen med detta, jag skrattade när jag såg den på bio, finns inga ord om hur mycket jag verkligen gillade den här filmen. Min kompis Camilla som jag gick och såg den med, till och med hon skrattade och hade kul. En av de bästa filmerna jag har sett på ett tag, den var verkligen värd att se, DENNA FILM MÅSTE MAN VERKLIGEN SE, GÅ OCH SE DEN, NU, NU! SPRING IVÄG OCH SE DEN, NI KOMMER INTE ATT ÅNGRA ER, DET LOVAR JAG!!

kaj08

Den första filmen var bra och de nya karaktärerna man lärde känna då var riktigt underhållande. Tvåan är en typisk uppföljare som enbart är gjord för att mjölka ur mer pengar efter framgångarna med den första filmen. Den här filmen bjuder inte på något nytt, utan den bygger på de roliga karaktärerna med en del kvicka repliker och bra skämt.

Det märks att det inte fanns några nya idéer till den här filmen, utan handlingen är ytterst blek. Det är trist att se en sådan här meiningslös film som drar ned helhetsbetyget på Madagaskar. Vi får verkligen hoppas att de inte gör fler uppföljare, för det här är nära ett riktigt botten-napp. Vore det inte för de tuffa pingvinerna skulle jag gett filmen en 1-a.

Helt klart bättre än fösta filmen. Blev endel skratt, riktigt bra gjord. Får en svag 4:a

en bar förtsättning men inte den bästa heller har sett bättre filmer , men den är underhållande och rolig.

nja, inte alls lika bra som sin föregångare, men ändå godkänd

majzzan

Jag bara älskar dessa djugel djur hehe de e bara för roliga haha

crack_of_dawn

Hade en rolig stund i tv-soffan framför denhär filmen :)

Vad jag kommer ihåg var den nästan bättre än ettan!

Det här är uppföljaren till Madagaskar där djuren från New Yorks zoo ska ta sig hem, men istället hamnar i Afrikas savann. Som vanligt när det gäller Dreamworks datoranimerade filmer så är det långt från originellt eller särskilt intellektuellt. Däremot är det färgsprakande, glädjefyllt och engagerande rakt igenom. Framför allt är pingvinerna en ren njutning att se på och bara de gör filmen värd en titt.

Underbart rolig. En helt klart godkänd uppföljare

Biopremiär: 2008-11-21
Filmen är animerad