Ace Ventura: Den galopperande detektiven

Handling: För att vara en djurdetektiv måste man förstå både kriminella och djur. Ace Ventura går till och med lite längre än så. Han beter sig nästan som ett kriminellt djur.

År: 1994
John Capodice
Judy Clayton
Bill Zuckert

minelli

Kanske kul för de mellanstadiepojkar som kan skratta sig fördärvade av att någon fiser. Men för de som inte tycker det är roligt att se en fullvuxen man stå och prata genom rumpan är detta ingen bra film. Men Jim Carrey passar utmärkt i rollen som den galne djurdetektiven utan moral.

En ganska rolig film med den fenomenala komikern Jim Carrey. Den är dock lite väl flamsig och tramsig för att jag ska tycka att den är riktigt bra. Överskattad måste jag säga att den är. Mitt betyg hamnar på en svag trea.

martin88

Jim Carrey är perfekt för rollen, men själva filmen är varken speciellt rolig eller underhållande. Det blir lite för mycket för min smak och manuset var lite väl svagt för att filmen ska nå högre än ett godkänt betyg. Smårolig från och till dock!

Blev grymt besviken. En film med Carrey brukar vara guld.

Åhhh, vad jag älskar Jim Carey i den här filmen. Handlingen är gångbar och idéen är okej, men åhh, vad underbar Carey är. Jag skrattar så jag gråter när jag ser den här filmen! Men mer än en stark är den inte värd. Tyvärr!

Stundtals en störtskön rulle som dock emellanåt var lite väl barnslig.

Helt okej story, och Carrey spelar som vanligt otroligt bra.

Stark tvåa, klart bättre än dagens komedier.

Antonlikemovies

Riktigt sjukt rolig film!
Riktigt bra men 1an kommer inte upp i tvåans klass men helt klart en mycket rolig och bra film!

Haha jätte kul film, kanske lite överdriven men bra.

Aerosmith

Jag har aldrig skrattat så här mycket åt en film förut. Helt klart Jim Carrys bästa film!

madeleine_g

Jim carrye är enligt mig den absolut bästa komikern. Och här så ser man honom i sin, enligt mig, bästa roll. Visst storyn kanske inte är den bästa men jag kan verkligen inte ge den något dåligt betyg för att den får mig verkligen att skratta och det är väldigt sällan komedier kan få mig o skratta. Så bara det faktum gör att jag höjer betyget betyderligt. Gillar du The mask så ska du absolut se den här filmen.

Ace Ventura: Den galopperande detektiven rider igen (1995)
Ace Ventura: Detektiven Junior (2009)