Imagine That

Handling: Affärsmannen Evan kan inte stoppa sin dalande karriär. Han försöker spendera mer tid med sin dotter och i hennes värld upptäcker Evan svaret på sina problem.

År: 2009
DeRay Davis
Timm Sharp
Yara Shahidi

andor

En komedi som får en att må lite bättre av att se.

Filmen va kanske ej riktigt som jag hadde väntat mig, men den va riktigt bra. Riktigt härlig må-bra-film. Vuxna kan lära sig nått av barn också =) Filmen får en svag 4:a

Speciell men riktigt rolig film, har inte sett så mycket av Murphy den senaste tiden. Till en början va de lite tråkigt men sen kom det igång och det fanns stunder som man verkligen skrattade högt för sig själv. helt klart sevärd

Lizen

En riktigt rolig film jag kan rekommendera:)

Zitrioce

En mycket komplicerad familjefilm som leder till ett dramatiskt utkast. Utan en filt så är han karriär över? Det är sjukt och det är positivt. En mycket bra film men förlite humor saknar.
En svagare fyra.

En rolig och underhållande film med en som vanligt fånigt skojig Eddie Murphy. Var lite väl överdrivet ibland bara, men absolut värd en titt.

Hook

Barnfantasi med extra...

Eddie Murphy kommer återigen i en barn komedi med hjärta och själ om att vad det betyder att vara vuxen att vara pappa och att kunna skilja på arbete och arbete. Imagine That är en komedi som får mig att känna att Hollywood gör bra saker ibland, fast det mesta är skit i kulisserna så är den här filmen något som man vill att världen skall se ut. Off track back to story.

Evan är en framgångs rik börsmäklare som blir utmannad av en indian-wannabe rival som snabbt klättrar ifatt Evan på karrärstegen. Under ett möte som helt enklet blir övertaget av rivalen så blir Evan smått galen efter att hans fantasifulla dotter ritat på hans anteckningar, dock visar det sig att dessa teckningar är rebusar till hur företag handlar mellan varandra. Evan ger sig in i sin dotters fantasi för att få övertaget i sin rival kamp till det kokar över och han blir helt besatt i dotterns snuttefilt.

Filmen är rolig och full men galna fantasifulla händelser får en själv att tänka back att så var man själv och man nästan längtar tillbaka till den tiden. Imagine That har sina brister och sina framgångar man jag gillar filmen i grunden, dock relationerna mellan föräldrarna i filmen är något outforskade och visa delar är helt oförglömliga.

Saken är den att Eddie Murphy har gjort mycket komedi i sina dagar men här är det alla fall en som fungerar det är bra det är roligt och man får sig en tanke ställare att inte alltid ta allt så himla seriöst.

Manus: 3+
Skådespelare: 3