Forbidden Kingdom, The

Handling: Handlar om en helt vanlig kille, fast kanske inte helt vanlig. Han är stor älskare av Hong Kong filmer. Intresset ökar ännu mer när han en dag hittar ett anitkt vapen i en pantbank i Chinatown. Vapnet för Jason bakåt i tiden till antika Kina, där han slår sig ihop med ursprungliga krigare på ett uppdrag att frita Apornas Konung. Äventyret kan börja...

År: 2008

Collin Chou
Bingbing Li
Yifei Liu

Zirgo

Jag är lite kluven med den här filmen. På den ena sidan så är jag lite av en martial arts fan och gillar slagsmåls scenerna, men jag är också en som uppskattar en god story för att få en bättre och minnesvärd behållenhet från en film. Denna filmen är rätt så svag story mässigt dessvärre, men bjuder på utmärkt kung fu action i sköna miljöer. Dock är filmen inte ensam på den scenen då andra filmer har lyckats med detta och samtidigt kommit iväg med en bättre story. En stark tvåa som inte når helt fram till trean.

BlackHawk

börjar bra men blir segare och segare, ganska dålig story.. Sköna fightscener

Bilbo_one

Väldigt bra film med jackie chan och Jet Lee. Stark 4:a

Det här är en äventyrskomedi med Jet Li och Jackie Chan av Roger Rabbit-regissören Rob Minkoff. Har aldrig varit något fan av martial art-genren och när det blir någon slags hybrid mellan barnfilm och storslaget äventyr, så blir det mest tramsigt. Förutsägbart, men grymt vackert på sina ställen ska dock sägas! Stark tvåa.

jagharhals

Riktigt bra! Är ett stort fan av både martial arts filmer och antika Kina/Japan så denna passade mig perfekt. Sköna special effekter och bra uttänkt.

Christiian2

Rätt så bra och rolig och skrattade mycket då jag såg filmen!

helt okej att titta på nån gång men inte för ofta

Den var okej. Mest intressant blev det väll när Jet Li kom in i bilden eftersom jag är ett Jet Li fan. Vad dorken Michael Angarano gjorde i filmen vette fan. Han var som Joxer i Xena. Totalt felplacerad och dålig. Kunde dom inte bara skippat honom?

Det är allt för många "total oventandes kommer in i en fantasyvärld och räddar alla" filmer. Blir så trött på sånt. Låt dom skickliga rädda världen istället.

Slutet var en otrolig besvikelse. Du vet. Pilscenen? Ska inte avslöja ifall nån inte sett det. Men du vet. Och avslutningen var seg och utdragen. 15 minuters slut? Slut ska vara korta och känslosamma. Som i T2. Inte långt och tråkigt... ärligt talat spolade jag lite när det blev allt för många slowmotion-vackra-scener-slut... I get the point!...^_^

Vacker och bra film med många snygga scener.

Biopremiär: 2008-08-29