Ogifta par - en film som skiljer sig

Handling: Marie och David ska fira jul med bästa vännerna i fjällen. Men det blir inte den perfekta julen som de planerat.

År: 1997
Gerthi Kulle
Kjell Tovle
Hayes Jemide

Copyright SF

Hela upplägget är faktiskt ganska tragiskt. Önskar nästan att David och Marie helt enkelt kunde göra slut i stället för att bita sig fast. Slutet är en ganska feg utväg ur en film som enligt mig har använts alldeles för många gånger för att vara fyndigt längre.

Robert_Eriksson

Peter Dalle och Johan Ulvesson är lite småroliga, men på det stora hela är det här en ganska trist film, dessutom medverkar en av Sveriges sämsta skådespelerskor, Lena Endre, i den.

Nr 97 på min Topp 250. En 4:a sådär rakt av klart som korvspad, både som film på denna lista samt relationskomedi på egen lista över sådana.

Tagline: ...en film som skiljer sig.

En riktigt rolig svensk film, nästan hysteriskt rolig. Lite annorlunda tankeställningar och frågor ställs samtidigt kring relationer.

En del redan nu klassiska scener finns med.

lite rolig då o då men annars inget märkvärdigt

En så otroligt dålig film, och slutet gjorde ju bara filmen till ännu mera katastrof. Får en 1:a

Många stunder lockas man till skratt under filmens gång!
Det enda som stör mig och möjligtvis sänker betyget ett snäpp är slutet..

En redan klassisk svensk komedi. Tycker den är riktigt sevärd. Nästan en fyra i betyg.

Venschla

Rätt rolig.. svag 2:a.

En bra och rolig film som också är lite tragisk. Suzanne Reuter är bäst.

Rymdis

Som alla andra tycker jag att slutet är bajs, men annars är den ju rolig och med ett allvar i botten.

Kul att få se hur den övre medelklassen lever i Sverige, också. Snacka om surrealism...