List, The

Handling: Jonathan blir meddragen av sin vän Wyatt till en sexklubb. Men det är en ny värld för Jonathan och snart blir han huvudmisstänkt för en flickas försvinnande och en kupp på miljoner.

År: 2008
Lisa Gay Hamilton
Joseph Melendez
Paul Sparks

Frida_OSX

väldigt väldigt förutsägbar. Skådespelet var dock helt okej så den klarar sig med en 2:a

Starkt skådespel av Ewan samt ett intressant manus.

tessan81

Jonathan McQuarry är en framgångsrik men grå revisor som lever ett ensamt liv. Han tycker det är svårt att träffa nya människor, så när den världsvane advokaten Wyatt Bose visar honom intresse och erbjuder sin vänskap lever Jonathan upp. Vid ett tillfälle råkar de blanda ihop sina mobiltelefoner och Wyatt reser till London med Jonathans telefon. Via Wyatts telefon blir Jonathan invigd i en anonym lista för sexträffar, och han tar chansen med Wyatts goda minne. Listan är till för karriärfokuserade kvinnor och män, med omänskliga arbetstimmar per vecka, som vill ha intimitet utan intriger. Jonathan inser dock snart att Wyatt inte är den han utger sig för att vara.

"Deception" har en stämning som stundtals är fantastisk. En klaustrofobisk känsla då snaran dras åt kring Jonathan kryper under mitt skinn. Ewan McGregor är mycket bra som Jonathan, Hugh Jackman som Wyatt är inte alls i samma liga. Michelle Williams har kvinnliga huvudrollen och är också hon mycket bra. Tyvärr håller filmen inte tonen ända till slutet och upplösningen är inte lika vass och elegant som jag hade önskat.

En stark trea.

BuRNeR

Kändes som att man sett den här förut. Handlingen är oerhört förutsägbar och man vet vad som ska hända innan det händer. Första halvan är hemskt seg, var nära att jag stängde av. Efter att idyllen bryts någonstans i mitten av filmen tar filmen fart en del men filmen känns fortfarande som en urblekt kopia av någonting man sett förut. Får en 2a.