Warlords

Krig:

Krig:

Handling: En storslagen historia om tre blodsbröder och det krig och politiskt kaos som rådde i slutet av Qing dynastin (som varade 1644-1911). På 1860-talet inträffar det vi känner till som Taiping upproret, som ledde till mordet på generalen Ma Xinyi. Blodsbröderna, som naturligtvis stått varandra nära, blir varandras fiender då en vacker kvinna kommer in i deras liv. Filmen är inspirerad av filmatiseringen The Blood Brothers från 1973 som utgår från samma händelse.

Regissör: Peter Chan
Andy Lau
Takeshi Kaneshiro
Xu Jinglei

andor

Välregisserad och välspelad film. Jet Li gör inte sin vanliga karaktär vilket kan vara värt att veta innan man börjar se filmen så man inte förväntar sig en klassisk Jet Li-film. Denna film har mer realistiska strider än sagoinspirerade asiatiska filmer.

Kinesisk storfilm - helt klart av det bättre slaget. Gott om action och en bra handling där specieleffekterna inte får överhanden. Synd bara att man förlitar sig på flera försäljningsknep, som t.ex. en riktigt usel och tårdrypande musik för att greppa tag om sin publik. Men å andra sidan så hör sånt till storfilmer så man får vad man förväntar sig... Orkar inte utveckla alla mina tankar, men en sak är iaf säker; den här filmen äger sönder Arn som är svensk motsvarighet 2007.

Filmpunkten-id: 19071