Natt på museet 2

2,4

Handling: Historien om Larry Daley fortsätter då han lämnat nattvakt-yrket för en karriär som uppfinnare men får reda på av misstag att han gamla jobbplats skall moderniseras för att locka mer folk. Det betyder att alla Larrys nattliga vänner hamnar i Smithsonianmuseets lager i Washington. Larry blir indragen igen för att rädda världen under en natt då en vaxdocka av en ond farao vill ta över världen med en armé från underjorden.

År: 2009
Ricky Gervais
Jake Cherry
Robin Williams

Jollanboll

En tråkig och jobbig komedi, en sådan film som jag tycker Ben Stiller ska hålla sig borta ifrån om han inte vill att hans stjärna ska börja dala. I mycket lik den tidigare filmen med mängder av historiska figurer som får verka i olika former, de flesta ganska onödiga och tråkiga, med få ljusglimtar en av dem Octavius (spelad av Steve Coogan) Annars tycker jag Amelia Earhart är ett riktigt tråkig bihang som känns väldigt ogenomtänkt. Filmen i helhet känns som ett ihopskrap av en mängd kändisar som är där för att själva ha roligt än för att skapa en rolig film.

Slutet är riktigt pinsamt och får mig att avsky viljan att nå den breda publiken och skapa ett så kallat hollywood avslut. Trots detta får filmen en 2:a men en mycket svag sådan pga av brister i betygssystemet och att filmen dock är barnvänlig och enkel att nå ut dramaturgiskt.

Regndroppe

Jag ger den en väldigt svag tvåa.
Det ända roliga var de sjungande änglarna annars var filmen rätt kass.
Jag tyckte faktiskt att Ben Stillar var ganska bra, annars var det rätt dåligt allihop.
Om den här skulle vara bättre än ettan, då vill jag inte veta hur ettan var.
En besvikelse!!

Gemma68

Natt på museet 2 är bättre än ettan. Det händer mer och roligare saker i den här än i ettan.

jsmedlof

En trevlig film som får ett medelbetyg. Den var mysig och rolig och man blir glad av att kolla på den. Jag själv blev uppmuntrad till att gå på något museum snart.
generellt sett en bra film.

korp72

Hyfsad men uppföljaren håller inte riktigt lika bra som etten, utan blir lite tråkig och förutsägbar! Se ettan och strunta i den här!

Nej,nej och nej. Filmen var till vis del bra men endå inte samma anda som första filmen hade!

Något bätter en fösta filmen, men även denna film är rätt fåning,. Men en skön slökollar film. Får en svag 3:a

filmen hade sina roliga stunder men de va allt. Uppföljaren till första misslyckades, inget kan mätas med första :) en 2a till 2an

bananasplit_96

Som det brukar vara med filmer så är tvåan inte riktigt lika bra som ettan. Det känns som att de är tvingade att göra en uppföljare. Det är ingen film som man tänker på särskilt mycket, men det finns dock en hel del roliga detaljer. Därför får filmen en trea.

Biopremiär: 2009-05-22
Filmpunkten-id: 19417

Natt på museet (2006)
Natt på museet: Gravkammarens hemlighet (2014)