Soldier's Daughter Never Cries, A

2,0

Handling: I 70-talets Paris blir sexårige Benoit adopterad av den amerikanska familjen Willis. Han blir mycket god vän med familjens dotter, Channe. De växer upp och är tillsammans i vått och torrt. Benoit, som gärna vill vara amerikan, ändrar namnet till Billy. De två blir vuxna och flyttar till USA. Plötsligt dör fadern, och efterlämnar en dagbok som skrivits utav Billys biologiska mor. Men varför vill inte Billy läsa den, och vem är hans riktige far?

År: 1998
Isaach De Bankolé
Dominique Blanc
Samuel Gruen

Robert_Eriksson

Nja, det blir aldrig riktigt bra det här, trots att den innehåller en hel del intressanta händelser och att skådespelet är starkt. Några av karaktärerna tycker jag om, framförallt det väldigt gulliga hembiträdet som familjen har när de bor i Frankrike, men tyvärr är det många som jag har svårt att få några ordentliga känslor för. Ett annat problem för mig är att mycket bara berättas halvfärdigt, och trots att filmen är omkring två timmar hade jag gärna sett att den var längre så att man fick reda på lite mer om de olika personerna. Efter en stunds funderande känns en stark tvåa som ett rättvist betyg att dela ut.

Filmpunkten-id: 19565