Ice Age 3 - Det våras för dinosaurierna

Handling: Istiden är äntligen över och Scrat, Sid och Mannys värld får oväntat besök i form av dinosaurer.

År: 2009

Denis Leary
Ray Romano
Chris Wedge

nannysan

Man kan ju aldrig sluta älska Ice Age, tyckte denna var i samma standard som 1:an och 2:an, väldigt mycket på ekorren i denna filmen, kul att han får vara med lite extra i år :)

Sämsta filmen av de tre första, men ändå ganska bra. Det som fyller de här filmerna med humor är till stor del ekorren, men jag tycker inte att hans scener var så speciella den här gången.

Jag hade vant mig vid stilen från Ice Age och Ice Age 2 så jag blev glatt överraskad när jag såg den här filmen. Den var ännu roligare! Jag gillade T-Rex mamman. Hon hade en härlig stark personlighet. Sen var det väldig gulligt mellan Manny och Elli. Plus att ekorren fick erfara lite romantik och dom scenerna var ju hur roliga som helst! Gillade att skaparna bakom Ice Age inte hade något emot att en tjej fick lite smällar och sattes dit då och då (syftar på den kvinnliga ekorren). Och jag personligen blev helt förälskad (inte på det sättet. haha) i den lilla gnagare Buck! Han var ju bra hur härlig som helst! Sen att den här filmen mot slutet mer och mer likade en actionfilm än bara ren komedi ökade bara spänningen ännu mer. Jag tycker Ice Age klev upp ett steg i och med den här filmen. En stark femma! Jag vet att jag kommer se den här filmen igen. Jag saknar redan Buck!

andor

Rolig men 1:an och 2:an är bättre.

Ettan var suverän, tvåan har jag glömt bort. Och trean var under all kritik, synd!

movie-king

hahaha simon pegg e såå skön!

Så otroligt härlig film. Passar stor som liten. Tror faktsikt det här va den roligaste Ice Age filmen. Får en stark 4:a

Natta or Tattis

Den här filmen var bättre än tvåan, men lite sämre än den första enligt mig. Jag tyckte att den här filmen hade lite nya och roliga karaktärer samt en del bra skämt :)

Biopremiär: 2009-07-01
Filmpunkten-id: 19642
Filmen är animerad

Ice Age (2002)
Ice Age 2 (2006)
Ice Age 4: Jorden skakar loss (2012)
Ice Age 5 - Scratattack (2016)
Ice Age: Buck Wilds äventyr (2022)