Max Payne

2,2

Handling: Max Payne (Mark Wahlberg) har inget att förlora längre. Han jagas för ett mord han inte begått, är utkastad ur poliskåren och står helt ensam. Men den som inte har någonting att förlora är villig att gå hur långt som helst...

Baserat på tv-spelet med samma namn.

År: 2008

Sam Lake
Bill Boyd
Olga Kurylenko

Copyright Twentieth Century Fox

En film med snygg och häftig ton rakt igenom. Är i stort sett bra hela tiden. Acceptabel story dessutom. Cool trea!

Hanes

En faktiskt mkt bättre film än vad många tror. Jag valde ut den här filmen lite grann på måfå utan några förväntningar alls (har inte spelat spelen eller någonting). Och det visade sig att jag skulle bli överraskad. Mark Whalberg passar bra ihop med sin roll, spänningsfaktorn kanske inte är på top men vid tillfällen kunde den vara rätt så hög. Så jag tycker ändå att filmen håller en stabil trea..

Fluktaren

Såg den igår,bra skådisar o Mark passar bra i rollen. själva filmen flyter på hela tiden mellan en blandning av action, triller, drama samt lite science fiction. Klart sevärd film

å fy fan alltså. se inte se inte se inte

Sweet_Jenny

Ganska bra film, sevärd. Kommer ihåg lite av den, men jag kommer ihåg att den var bra.

Verkligen inte vad jag förväntade mig, mer behöver jag inte säga.

Cool film att se på bio, men förövrigt töntig; precis som spelet. Fast jag kan inte förneka att jag är lite såld på Mark Wahlberg (även om han inte må vara världens bästa skådespelare...)

Christiian2

Riktigt bra action som jag gillade starkt! men kunde gjorts mycket bättre men iaf bra.

rednaxela

en väldigt mörk film som tappat mycket från spelhandlingen.Uppenbarligen är det svårt att göra en handling av ett spel det visar sig här.

Biopremiär: 2008-10-17
Filmpunkten-id: 19666