Still Crazy

Musik:

Musik:
3,9

Handling: 70-tals bandet "Strange Fruit" har inte spelat tillsammans på 20 år, men nu ska de göra comeback

År: 1998
Philip Davis
Frances Barber
Zoë Ball

smälto

Om man ska fråga min syster så älskar hon den här filmen. Jag gillar den inte lika mycket. men bra är den. Det är roligt att vår svenska Helena Bergström är med i filmen.

Robert_Eriksson

Medlemmarna i rockbandet Strange Fruit, som var stora på 70-talet, beslutar sig för att återförenas och beger sig ut på turné.

En intressant, gripande och rolig film, med bra skådespelarinsatser och hyfsad musik. Mitt betyg landar på en svag fyra.

Tråkig, ganska ointressant och jobbig att kolla på. Inte direkt min typ av film. Det var hyfsad musik, men det räcker inte. Mitt betyg hamnar på en stark etta.

purple

Helt klart en femma. Trots den lama handlingen. Men som sagt, på något sätt fylls handlingen upp med otroliga händelser och skådespeleri och repliker. Hade den gjorts på något annat sätt hade den nog inte varit lika lyckad. Det är svårt att få en sådan uttjatad handling att bli bra. Och det är verkligen något att hylla över.
Min största beundran går till Jimmy Nail som är hur grym som helst! Jag får sånt meddlidande och sån känsla när jag ser honom. Och vilken röst. När han sjunger What might have been...då knottrar sig huden. Ett minus är att inte hela låten är med.

L Boom

En av mina favoritkomedier. Bill Nighy är klart roligast, och det är intressant att se att hans roll i Love Actually i princip har exakt samma egenskaper som karaktären han spelar här. Det är ju kul med den svenska anknytningen också.

zebrall

Denna film är en av de bästa jag sett!
Otroligt duktiga skådespelare, rolig humor och scener.
Min favorit är när "ray" mediterar och ser Brian!!

Filmpunkten-id: 1991