Prinsen & jag 2

2,3

Handling: Den helt vanliga amerikanska flickan Paige Morgan och Danmarks prins, Edvard, ska gifta sig. Tyvärr så visar det sig att enligt hundratals år gamla danska lagar måste prinsen gifta sig med någon av kungligt blod, gör han inte det så måste han abdikera. Den som finns där för att ta Paiges plats som blivande drottning är prinsessan Kirsten, som också är en gammal vän till Edvard. Kirsten gör nästan vad som helst för att få sin vilja igenom.

Regissör: Catherine Cyran
Jonathan Firth
Jim Holt
David Fellowes

IWantItThatWay

En typisk amerikansk komedi. Man känner igen det från andra filmer. Men som tur är gillar ju jag de amerikanska komedierna. En lite konstig sak är att de har bytt ut tjejen som har huvudrollen. Och ibland känns inte skådisarna så trovärdiga, men det är en bra handling som är interessant att se på så det blir ett godkänt betyg!

nte alls lika bra som 1:an men absolut sevärd. Nått man stör sig på är väll att danskarna pratar engelska med varandra, men det störde jag mig på redan i första filmen också...för man han ju med lite danmark även i 1:an. Nått mer som jag ansåg rätt störande va att dom bytt ut skådespelarna, bara en som va den samma som i första filmen och det va ju prinsen själv. Men filmen får en svag 3:a

Mycket sämre än ettan, men den här är ändå helt okej. Stör mig på en del "missar" jag upptäckte i filmen och på att danskarna pratar engelska med varandra. Saknar även Julia Stiles. Svag trea.

limpiie

Den här filmen funkar självklart att se, något jag däremot inte gillar är att de bytt skådespelare. Den enda som var densamme var Prinsen han själv. Detta finner jag väldigt irriterande, annars en helt okej ungdomsfilm men ingen man kanske ser 5 hundra gånge

Filmpunkten-id: 19953

Prinsen & jag (2004)
Prinsen & jag: Bröllopsresan (2008)
Prinsen & jag: Äventyr i paradiset (2009)