Prinsen & jag

Handling: Filmen handlar om Paige, en medicinstuderande ung kvinna, som blir kär i sin klasskamrat Eddie. Vad hon inte vet är att Eddie är Edward - prinsen av Danmark, som har tagit ett sabbatsår innan han måste återgå till sina förpliktelser som kronprins. En otrolig attraktion finns emellan dem, men de båda kommer från helt skilda världar.

Regissör: Martha Coolidge
Devin Ratray
Dana Reznik
Stephen Singer
Jacques Tourangeau

Dåliga skådespelare (eller skådespelare som gör dåliga insatser iaf) med dåliga intriger som man sett femtioelva gånger förr (fast man aldrig kollar på sån här smörja). Lite kul att Danmark hade en roll, även om det kändes lite väl sagopåhittat. Vill man se romantiska förutsägbara komedier så finns bättre alternativ.

Pesole

En helt okey film, tycker inte om den, den var väldigt lång tråkig och titta på om jag får säga vad jag tycker. Det kändes som den aldrig skulle ta slut. Var så glad över att den äntligen tog slut.

IWantItThatWay

Ganska bra film, typisk medelmåtta och ganska vanlig. Lite kul att det är Danmarks kungligheter ;P

En rolig och underhållande film. Gillar Julia Stiles. Se fram emot att se tvåan. Stark trea.

Audrey T

En romantisk komedi som fungerar tack vare Julia Stiles som är en lite tuffare tjej än de som vanligtvis syns i romantiska komedier. Filmen fick två uppföljare där Stiles är utbytt mot en docksöt och ointressant tjej och dessa filmen har helt förlorat den första filmens känsla.

idai

Fin , men itne så trovärdig.

Sweet_Jenny

En bra romantisk komedi... men efter några gångers tittande på tvn blir den lite tjatig. Ändå en bra film som jag rekommenderar, men ska inte ses ofta... en gång per år, så man hinner glömma lite... Missförstå mig inte men man ska inte se denna film för ofta för att göra den dålig... den är bättre om man ser den färre gånger.

Prinsen & jag 2 (2006)
Prinsen & jag: Bröllopsresan (2008)
Prinsen & jag: Äventyr i paradiset (2009)