All the Little Animals

2,5

Handling: Bobby Platt (Bale) är en lite trög ung man, sedan en trafikolycka som barn, som flyr sin hemske styvfar efter att denne har dödat hans mus till husdjur och utpressat Bobby att skriva över nyligen bortgångne mammans tillgångar på sej själv. På sin resa träffar Bobby en något märklig gammal man som vandrar längs vägarna för att begrava påkörda djur...

År: 1998
James Faulkner
John O'Toole
Amanda Boyle

Frida_OSX

En helt okej film. Som många filmer där Bale medverkar är den mycket stark, med mycket känsla. Bale är en mycket bra skådespelare, och gör rollen som Bobby bra. Hurt Spelar sin roll otroligt bra! Fint foto, bra ljud. Dock är det inte riktigt min typ av film, och jag anser att slutet är lite sisådär; därav får den en stark 3a

Filmen är skumt filmad och känns nästan lite som en dokumentär. Ehm.. Annars är det faktiskt bättre än vad man först tror. Och Christian Bale ÄR en av världens bästa skådespelare!

En 2+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Taglines: Of All the Animals, The Cruelest is Man. / On this earth, in this land, We are all here for a reason.

Detta är en film som verkade riktigt lovande med Hurt och Bale i huvudrollerna. Vad som dessutom lockade var ett citerat inlägg på DVD-fodralet från en medlem på IMDb som givit filmen 8 av 10 i betyg i mars 2003, som löd: "Jeremy Thomas en av filmhistoriens största regissörer."
Men nej, nej, nej, vilket antiklimax det blev!
Filmen har bitvis fint foto, är lagom lång och har en story som de skulle ha kunnat göra bättre film av, främst denne regissör Thomas. Men de skulle även ha kunnat skippa Benzali som The Fat/Bobbys (Bale) styvpappa eftersom han är så dålig. Oj, vilket överspel. Dock väger Hurt, som är bra, och Bale, som är grymt bra här - hans bästa rollprestation om ni frågar mej, upp detta skådespelarmässigt. En del fånigt och ologiskt handlande samt händelser (t ex hur orimligt lätt Hurt skadas av Benzali på kontoret där) sänker också helhetsvärdet av filmens betyg, tyvärr.
Stackars Bale och Hurt. Ni är värda bättre! Jag vill trots era prestationer inte ha filmen i DVD-samlingen. Förstår varför färre av mina vänner sett denna film och inte vidareberättat om den. Fin sensmoral räcker inte och för mej räcker detta att se en gång.

Trivia: -

Filmpunkten-id: 20188