Felon

Handling: En kärleksfull familjefader förlorar allt när han av misstag dödar en inbrottstjuv som har tagit sig in i hans hem. Dömd för dråp får han sitta tre år på sluten anstalt där samhällets regler inte gäller.

År: 2008

Brittany Perrineau
Johnny Lewis
Chris Browning
Shawn Prince

Felon kändes riktigt övertygande för att vara värd en fyra.
Imponerande spel, dock lite kortfattad story.

Fotot samt effekterna var inte något som
imponerade utöver det vanliga.

Bortsett från det mindre posetiva blir det solklar fyra.

En film som förblir ihågkommen.

martin88

En liten besvikelse får jag nog säga! Inledningen var ganska svag och fotot känns där lite hafsigt. Denna del kunde och borde varit längre så att en tydligare bild över huvudpersonerna hade skapats. Skådespelarna är överlag bra och intresset höjs hela filmen även om den är aningen enformig! Kunde blivit riktigt bra men pga filmens svagheter når den inte riktigt de höjderna man kunnat hoppas på!

listan

Stephen dorff och Val Kilmer gör sina karaktärer väl och med värdighet. De är skådespelare värda namnet.

Handlingen är rak och enkel, väldigt efter regelboken. Men för den skull inte dålig på något sätt. Tvärtom. Den är spännande och medryckande från första stund. Man känner för Dorffs karaktär "Wade Porter". När allt faller samman för honom och när han han lyckas bygga upp sitt liv igen med hjälp av sin medfånge.

Ett drama som är väl värd att se både en och två gånger. Få öden skulle väl kunna vara värre än det Porter drabbas av här. Föredömligt spelat av skådisarna och en lagom välskriven handling gör att filmen är väldigt bra. Jag gillar den och kommer att se om den

Christiian2

Grymt bra fängelse film som även var riktigt sjuk att de gav mer fängelse tid än fast han inte gjort något mer än när han av misstag dödade killen från början i filmen och denna var även riktigt underhållande.

Milla86

En ganska lågmält film, som ändå var överraskande bra. Här får vi följa hur en spontant händelse påverkar en hel familjs liv. I fängelset gäller inte samhällets regler. Där handlar det i stället om att se till sig själv i första hand och försöka överleva.

En ganska hemsk film egentligen om en oskyldig man som hamnar i fängelse och har mycket svårt att ta sig ut därifrån när han blir motarbetad av både andra interner och fängelsevakter. Sevärd.

Nefern

Massa klyschor och macho-repliker filmen igenom. Förutsägbart och rätt trist.

Felon kändes riktigt övertygande för att vara värd en fyra.
Imponerande spel, dock lite kortfattad story.

Fotot samt effekterna var inte något som
imponerade utöver det vanliga.

Bortsett från det mindre posetiva blir det solklar fyra.

En film som förblir ihågkommen.

martin88

daahniel

sjukt bra film, bör ses

rambo86

bra film kunde varit bättre om den varit lite mer välgjord t ex mer story innan han hamnade i fängelse. fler platser i fängelset

Filmpunkten-id: 20277