Honungsbiets hemliga liv

4,1

Handling: South Carolina 1964. Lily Owens är en 14-årig flicka som plågas av minnena av sin döda mamma. För att komma bort från sitt ensamma liv och problemfyllda relation till sin far flyr Lily med sin vårdnadshavare och enda vän Rosaleen till en stad där hon hoppas få reda på mer om sin mammas förflutna. Där tas hon om hand av de intelligenta och självständiga systrarna Boatwright, och finner tröst i deras fascinerande värld av biodling, honung och den svarta Madonnan.

År: 2008
Regissör: Gina Prince-Bythewood
Originaltitel: The Secret Life of Bees
Längd: 01:50, 01:54 (Directors Cut)
Dakota Fanning
Sharon Morris
Nicky Buggs
Bob Hungerford

Copyright Fox

En stark 3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: Bring Your Girlfriends, Sisters, Mothers and Daughters!

Jag tycker personligen att det fattas något för att ge den en 4, men kan inte sätta fingret på vad. Det skulle kunna vara yyterligare en snygg tvist eller två som skulle ha fått en att få en riktigt imponerande och överraskande aha-upplevelse.
Jag vill framförallt framhålla en sak med denna film: Dakota Fannings fantastiska skådespel för att vara i den ålder hon är då den spelades in 2007, 11 år, trots att hon i filmen spelar 14. Annars har de andra skådespelarna en riktigt bra personkemi, vilket gör avtryck som alltid på hela filmproduktionen i positiv bemärkelse.
En film som från början till slut har en slags myskänsla, något gripande, tragisk och sorglig, men också full av hopp, glädje, tro och kärlek.
Filmen skulle kunna hamna i filmsamlingen för en mycket billig slant. Detta kan man se om nån gång eller två.

Trivia: -

Hög mysfaktor men också en ganska tragisk film. En film man hela tiden vill fortsätta titta på.

En stark 3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: Bring Your Girlfriends, Sisters, Mothers and Daughters!

Trivia: -

jätte bra film , den är vacker och allt.
Skådespeleriet är underbart!

Yasmin

Bra skådespeleri främst av Dakota Fanning, helt ok handling, kändes lite för tunnt bara.

Filmpunkten-id: 20360