Familjehemligheter

Handling: Det är hösten -78 i en småstad i centrala Sverige. Björn Borg är nationalhjälte och punken gör sitt intåg i Sverige. Vi får lära känna den "helt vanliga" medelklassfamiljen Bendricks, mamma Mona, pappa Bosse, de två tonåringarna Ola och Katta samt 9-årige Morgan. De bor i en 60-talsvilla som fadern själv har byggt, har två bilar i garaget och en liten motorbåt i den närbelägna sjön. På ytan verkar allt idylliskt. Men synar man familjen närmare, ser man hur den, likt det fuskbyggda huset, långsamt håller på att spricka sönder i grunden. Var och en av familjemedlemmarna bär på en hemlighet som de andra inte känner till.

År: 2001
Anna Pettersson
Magnus Krepper
Ida Adolfsson

Copyright SF

En svensk "Ice Storm" som håller hög klass rakt igenom. Lassgård är helt enkelt fenomenal. Stark trea!

Nikita

Inte så värst underhållande, med alla intriger. Sedan avslutas filmen abrupt, och olämpligt, anser jag. Men jag får väl godkänna den, trots allt.

Shadowplay

Speciell och konstig film. Men jag tyckte den var ganska bra ändå.

Gillade inte alls den här filmen, den kändes bara rörig och jobbig. Får en 1:a

kokobeng

jag tyckte om att man fick följa personerna i famlijen. gullig film

tennisemme

Tycker om den här filmen. Den skildrar livet hos en familj med medlemmar som går igenom olika saker i sina liv. Intressant handling. Och så är det alltid kul att se en film som visar svensk 70-talsmiljö. Måste ha varit kul att jobbat med kostym i den här filmen!

smälto

Ful film, bra skådisar. Tjarrå.

Filmpunkten-id: 2040