Varg Veum - Fallna änglar

Handling: Två unga kvinnor hittas mördade under bisarra omständigheter. Båda är klädda i vita klänningar och de är hängda. Ett av offren, Rebecca, är en gammal flickvän till Varg Veum och nuvarande fru till hans kompis Jacob, vilket gör att det blir mer personligt. Varg kastas nu ut i jakten på en osedvanlig skarp seriemördare, samtidigt som lögner och mörka hemligheter sätter vänskapen till Jacob på prov.

År: 2008
Pia Tjelta
Fridtjov Såheim
Iram Haq

lindajjj

Nej, det här var inget vidare! Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör det ospännande. För förklarande? För enkelt?

Känns som en Wallanderfilm ungefär. En genomsnittsdeckare som mest blir en i mängden. Men rätt bra var den. En 3:a.

Robert_Eriksson

Handlingen är intressant, spännande och rätt så oförutsägbar, men tyvärr förstörs den en hel del av att Varg (en karaktär som jag har ganska svårt för) är som en odödlig superhjälte. Hittills i seriens fyra första filmer har han klarat sig ur hur många livsfarliga situationer som helst. Mycket overkligt! Precis som de tidigare Varg Veum-filmerna får "Fallna änglar" en svag trea i betyg av mig.

martin88

Denna den fjärde filmen i serien börjar riktigt intressant. Det blir lite orealistiskt men ändå är den hyfsat spännande. En del intressanta vändningar och även om jag börjar bli trött på att huvudpersonen på många olika sätt hamnar mitt i centrum helt av en slump hela tiden blir det en svag 3:a i betyg!

Filmpunkten-id: 20882

Varg Veum - Bittra blomster (2007)
Varg Veum - Din till döden (2008)
Varg Veum - Törnrosa (2008)
Varg Veum - Begravda hundar (2008)
Varg Veum - Kvinnan i kylskåpet (2008)
Varg Veum - Skriften på väggen (2010)
Varg Veum - Svarta får (2011)
Varg Veum - Kalla hjärtan (2012)
Varg Veum - De döda har det bra (2012)