Instängd 2

Handling: Sarah lider nu av enorma psykiska problem och har mist talförmågan.
Tydligen ska ett räddningsteam ta sig till tillbaka till grottan för att hitta överlevare, vilket resulterar i ännu en mardröm.

År: 2009
Joshua Dallas
Anna Skellern
Douglas Hodge

Copyright AB Svensk Filmindustri

helt okej uppföljare, tycker verkligen sådana här filmer är obehagliga men den va helt klart godkänd

Psalllyy

en bra film som håller sig till första filmens grunder. och den är verkligen se värd. älskar slutet på filmen.

KarinLovisa

En bra och gripande skräckfilm! dock inte lika bra som ettan. såklart!

Elemental

The Descent: Part 2 är väldigt lik ettan på många sett. Vad som skiljer är att tvåan har ett högre tempo och grottmonstren är mer närvarande, detta är såklart både på gott och ont. Efteråt kan man tycka att filmen nästan är för lik föregångaren, men det tänker man faktiskt inte så mycket på när man väl sitter och ser filmen. Tvåan håller samma höga klass vad gäller stämningen, och precis som i ettan så sitter man nästan hela tiden på spänn inför kommande skrämselscen. Skådespelarna gör även i tvåan ett väldigt bra jobb.

Gillade du inte den första filmen kommer du nog inte heller tycka om denna, men annars är det en klart godkänd uppföljare som absolut bör kollas in.

rednaxela

Jag tycker precis som jag tycker om ettan att denna filmen inte föll mig i smak och därför kan den inte förtjäna mer än en etta.

En rysare värd att slänga ett extra öga på.
Övertygande spel, historien är precis som föregångaren imponerande och fotot&effekterna finner jag inga fel alls hos.

Vart faktiskt sällan rädd då jag såg denna, dock fanns spänningen ständigt där som i mina ögon gjorde större delen av filmen.

Mycket lyckad uppföljare, även fast historien känns förutsägbar så sitter den solklara trean!

Yasmin

Den här var mer skrämmande och det gillade jag. Lika bra som den första filmen.

Biopremiär: 2010-01-08
Filmpunkten-id: 20956