Hurt Locker, The

Krig:

Krig:

Handling: I krigets kaos tvingas en bombstyrka på uppdrag i Irak till en farlig katt-och-råtta-lek i en stad där alla skulle kunna vara fienden och allt skulle kunna vara en bomb.

År: 2008

Jeremy Renner
Anthony Mackie
Brian Geraghty

Copyright Nordisk Film

Ganska enformig handling. En person går omkring och desarmerar bomber i hela filmen. That's it. Men det var ganska intressant dramatik och bra stämning i filmen. Vissa scener var ganska spännande. Det som höll upp hela filmen var ju Jeremy Renner som seriöst börjar bli en favoritskådespelare för mig. Hade det inte varit för honom hade det varit ganska tråkigt. Jeremy Renner har verkligen den där oseriös-badboy-joker stämningen över sig. Det är härligt.

tårtsmula

kan inte riktigt beskriva hur fantastiskt grymmt bra denhär filmen är, spännande, mystisk, fängslande och hemskt sorglig, så långt är det det bästa jag sätt utan tvekan!!

Mycket bra krigsfilm. Håller på alla plan och den visar inga som helst brister i trovärdigheten i ett högst aktuellt krig.

imaculent

Oscarsgalan är ett sådant jäkla skämt. Anledningen till att den här fick priser var väl rena propagandaskäl. Vissa personer fick mycket pengar från amerikansk militär...

Hade vart bättre om den ens var baserad på verkliga händelser. Nu var ju allt påhittat (även om liknande saker hänt). Desarmeraren och hur de arbetade var dock lite osannolikt.
Men helt klart sevärd.

KarinLovisa

Om en man som bara älskar en sak. Nästan en fyra...

Zitrioce

Mycket detaljrik film, amatörfilmat och bygger upp delarna som får filmen att kännas trovärdig.
Ingen USA propoganda iaf.

Riktigt bra och snygg film om en bombstyrka i Irak. Provocerande och gripande. Riktigt bra skådespeleri.

Biopremiär: 2009-12-04
Filmpunkten-id: 20995