Vertical Limit

Handling: Peter och Annie är två syskon som har glidit isär sedan de efter en klättringsolycka såg sin far störta mot döden flera hundra meter ner. Problemet uppstod då fadern bad sin son skära av linan, för att rädda sig själva. Annie är nu med i en expedition på världens farligaste berg, K2, där hon och hennes grupp råkar ut för en lavin och begravs i en glaciär. Tiden är nu knapp för att kunna rädda dem. Det finns bara två som kan rädda dem, Peter och en gammal legendar bland bergsklättrare...

År: 2000

Steve Le Marquand
Ben Mendelsohn
Roshan Seth

Copyright Columbia Pictures Corporation

Relationen mellan Peter och Annie framställs på ett verklighetstroget och förtroligt sätt. En dramatisk film med mycket påhittighet och uppfinningsrikedom. Det enda sorgliga var hur många som faktiskt strök med.

Dålig katastroffilm. Den är enbart löjlig, förutsägbar och o-spännande.

die_hard

bra äventyr lite små häftig

Indy_92

En okej film fast lite överdriven!! Det kanske e för att det va ett tag sen man såg den!!

Ana-Ana

Ska inte uttrycka mig så mkt omfilmen, det var över 2 år sedan jag såg den sist, vaga minnen hänger kvar.
Kommer ihåg så mkt som att den var bra, men inge mer! En svag 4:a

Becky

diggar izabella. jag ryser varje gång hon slänger sig längs väggen och bryter fingret i samma veva.

Timoti

En dålig film alla som är med i filmen är ju dumma i huvudet!
Den får en mycket svag 2:a

Eliiin

Jag såg Vertical Limit första gången när den var ny. Jag minns att jag och några kompisar satt som fastkedjade vid videon! Såg om den ganska nyligen med samma polare och det var exakt samma sak: vi var helt fängslade! Den är verkligen superspännande och innehåller lite av varje: dilemman, vänskap, svek, kärlek m.m.

Inte världens starkaste 4:a, men ändå en 4:a :)