Halloween II

2,1

Handling: Rob Zombies Halloween 2 fortsätter natten då Michael Myers kom tillbaka. Laurie har tagits till stadens sjukhus efter att ha blivit illa sårad av Myers. Men dog verkligen Myers när Laurie sköt honom? Snart så börjar lik upptäckas och Laurie får än en gång springa för sitt liv.

År: 2009
Howard Hesseman
Richard Riehle

Copyright Dimension Films

stilis

Michael Myers återkommer med sin terror till den lilla staden Haddonfield. Michaels läkare försöker slå mynt av mordkavalkaden.

Regissören Rob Zombie har förmåga att skapa en autentisk känsla blandat med samhällsskildring.

Halloween 2 är en enormt brutal och mörk skräckfilm, men samtidigt tycker jag att Rob Zombie har förmåga att beskriva hur dagens råa samhälle är och med det för han eloge för!

Det är väldigt bra skådespeleri och alla skådisar är som klippta och skurna i sina roller!

Det är också väldigt bra manus & bra regi av Rob Zombie!

Klassisk regi a´ la Rob Zombie!

Jag har ett ord att säga: Va?

Pinsamt dålig uppföljare till en helt okej remake från 2007.

Dåligt spel och storyn är alldeles för flummig och man har svårt att hänga med.
Snyggt foto, men i detta fall hjälper det inte mycket.

Gillar du dom äldre och kanske remaken från 2007, så håll er borta från denna.

Detta är inte Michael Myers.

Hook

Michael Dör Våldsamt... långsamt.

Efter 2007s remake av 1978 klassikern så blev jag både nja och jippi inga fler Halloween filmer, så fel hade jag. Myers åter upp tar sin jakt på sin syster Laurie ett år efter förra incidenten. Laurie hemsöks av onda drömar och leva sitt liv som det var för två år sen.

Rob Zombie är tillbaka i registolen och jag tycker det märks att han inte gillade att göra den här han gör allt fel och allt rätt. Med det menar jag vissa saker som att Myers grymtar som en gris när han hugger ned sin offer och den skakiga skittiga miljön är bara rätt, ett minus är dock att man fortfarande får se Myers anskite dock har man försökt dölja det med en huva när Myers leker uteliggare.

H2 är en besvikelse efter ett halvt besviket första försök, remakes kan bli bra om de görs på rätt sätt i rätt tidpunkt. Det första jag tänkte när jag såg den här filmen var "oj-oj, nu går snigeln i kapp oss" jag menar kan man göra en inledning mer segare än det här. först en återblick till den glada tiden när Myers är inspärrad och snackar med sin mamma. Vi hoppar fram till kvällen 15 år senare. För att få oss en historielektion om vad som hände i förra filmen, skrik, blod och haft ärliga dialoger.

Storyn är så hoppknutten på ett som verka som en förklaring till varför Myers dödar människor, vem vill veta det? Just för att man inte ser Myers anskite och man vet inte varför han dödar förutom att han är ren ondska är vad gör Michael Myers till en av film historiens största skräck/slasher ikoner. Rob Zombie har lyckats dra namnet Myers i smutsen vilket för mig ger mindre respekt för Zombie som filmskapare.

Manus: 1
Skådespelare: 2
Regi: 1+

Helhet: 1+

Filmen är både i färg och svartvit

Halloween (2007)