Funny People

Handling: En garvad ståuppkomiker drabbas av en obotlig sjukdom och under sitt sista levnadsår vill han uppleva riktig vänskap och utföra en god handling. Han tar en ung kämpande komiker under sina vingars beskydd och låter honom bli hans personlige assistent.

År: 2009
Jason Schwartzman
RZA
Aubrey Plaza
Aziz Ansari

Copyright United International Pictures AB (UIP)

AntonT

Skulle faktiskt vilja hålla med er som kommenterat den här filmen tidigare: Humorn är stundtals väldigt bra men filmen är på tok för lång och utdragen för att hålla den här kvaliteten. Det finns en anledning till att komedier inte är 2h 20min, och det är att efter ett tag så blir du trött på att titta på dem. Med det sagt så är inte de dramatiska bitarna dåliga, komedin är bra, skådespelarna levererar, men det blir alldeles för utdraget. Jag hade gärna sett att Judd Apatow (regi) satt sig ned med Craig Alpert och Brent White (klippning) och klippt ner den här filmen en timme, för det hade gett fen minst en poäng till. Grejen med komedier är i mina ögon att de hellre ska gå i hög fart med mycket skratt på en gång, än att vi ska sitta och skratta en stund för att sen dras in i ett djupare drama. Så den här filmen får starkt godkänt, inte mer av mig.

fantaisha

ÄLSKAR Adam Sandler men den här filmen är så otroligt seg vissa stunder så att man är nära på att ge upp. På ett underligt vis så fick man "dokumentärs-känsla" eftersom dom blandar vilt mellan humor och allvar. Men eftersom det är bra skådisar så får den ändå godkänt.

En rolig film på sina ställen, men alldeles för lång. Svag trea.

Om man ska beskriva funny people skulle mn nog kunna säga att det är en film som både är rolig men endå har ett allvar som jag tycker förstör filmen. Humorn är endå gansk bra men flmen är på tok för lång..

Biopremiär: 2009-11-13