Book of Eli, The

Western:

Western:

Handling: I ett postapokalyptiskt samhälle reser en man vid namn Eli genom de övergivna slätterna och städerna med en bok som innehåller hemligheten till att rädda mänskligheten.

År: 2010

Ray Stevenson
Jennifer Beals
Michael Gambon
Chris Browning

En intressant film om ett apokalyptiskt scenario. Tonen i filmen var snabbt satt till en vandrande ensamvarg som gick runt och försvarade en bok som han hade i sin ägo. En ensamvarg som inte ville lära känna någon alls. Filmen var bra främst för att den följde två toppskådespelare. Densel Washinton och Gary Oldman. Bara av att läsa dom två namnen så vet man att filmen kommer vara otroligt bra. Den blev mer och mer spännande mot slutet och ibland kunde man faktiskt känna Guds närvaro i vissa scener och jag tror det var lite tänkt så. Nästan som om Gud skyddade Eli under filmens gång. Men det går ju att diskutera. Det var ju inte direkt så att Eli inte fick lida något. Spännande film. Massa olika pistolscener och härliga närstridsfighter. Om du gillar domedagsfilmer, religioner, fightscener och coola ensamvargar som går omkring med solglasögon hela tiden så är det här en film för dig.

antoniuz

stark 4'a

en fantastisk film helt klart sevärd!

Zitrioce

Otroligt vacker movieback medan filmen segade sig igenom problemlöst över handlingen. Förvisso anser jag att detta är en mycket lätttänkt film under en svår katastrof som tidigare har inträffat, mer kaotisk ingående i handlingen.

tinytom

Oj.När jag ska skriva om denna film saknar jag nästan ord.Detta är nämliglen ett komplett mästerverk.Fantastiska skådisar,fantastiska miljöer och ett fantastiskt budskap som jag bara älskar.Solklar 5:a i betyg.

Filmen är snyggt gjord och har ett mycket oväntad vändning i slutet. Hade velat ge den en femma men den känns lite väl main-stream ändå (man känner igen repliker och intriger), trots ett mycket bra slut. Stark fyra!!

ganska lik dom andra filmerna om hur jorden ser ut i framtiden.