Martyrs

Handling: En liten flicka hittas i ett slakthus efter att ha varit försvunnen i över ett år. Flickan förs till sjukhus, men är oförmögen att tala om det hon varit med om. Efter en tid lyckas hon dock bilda en oerhört stark vänskap med en annan flicka, Anna, som hon träffar på sjukhuset. 15 år passerar och vi hamnar i ett öde hus i skogen där vi får se en okänd, till synes galen, kvinna brutalt mörda en oskyldig familj. Efter det onda dådet använder kvinnan telefonen, och den som svarar i andra änden är Anna.

År: 2008
Mike Chute
Morjana Alaoui
Catherine Bégin

Copyright Canal+

Jag saknar ord, jag bara gapar! Vilken fruktansvärt bra film. Jag har sett mycket men den här tar nog priset i både grymhet och ren och skär ondska. Skräckfilm av idag kan knappast bli bättre. En liten varning bara, filmens andra halva ger ordet ondska en helt ny mening. Alltså inte en film för alla. Men för mig är det ett mästerverk på alla punkter!

en74a

Helt ok film även om den var lite väl rå emellanåt. Slutet gjorde hela filmen!

Bland det brutalaste jag sett. Sån grym, äcklig, gripande och som sagt brutal film får man leta efter. Rekommenderas inte för dem med svaga nerver.

Otroligt imponerad blev jag.
Till en början inte så värst imponerande men senare då pusselbitarna föll samman märkte man vilken otroligt bra skräck detta är.
Riktigt bra spel, foto och effekterna sitter tveklöst.

Ett måste inom skräck.
Och tro mig, jag har sett en hel del.

Asså den här är också dålig! Man fattar ingenting vad filmen går ut på. Eller varför dom gör detta. Det känns typ som filmen inte ens har en mening! Inga höga påäng från mig

Yasmin

Håller med Laidan, väldigt bra skådespeleri och handligen var jättebra. Filmen måste nog vara den mest brutala filmen jag sett. Känsliga tittare varnas. Slutet var bara så hemsk, började rysa där, usch fy!

necrosis

mycket häftigt att se i denna. rätt ond rakt igenom

Martyrs (2015)