Död snö

Handling: En grupp norska medicinstudenter är på skidsemester. Semestern blir till en mardröm när det stöter på en otänkbar fara i form av nazi-zombies.

År: 2009

Jenny Skavlan
Bjørn Sundquist
Ane Dahl Torp
Lasse Valdal

bästa norska nazi zombie splatter filmen som någonsin gjorts !!

KarinLovisa

så bra och dålig på rätt sätt. mycket bra!

Hehe, spännande och roligt, absurt. Norges blodigaste film!

Silverpilen

En bra norsk rysarkomedi. Roligt och rått. Kul också att Norge försökt sig på zombiegenren. En sak som jag finner lite roligt också är omdömet som Dvdarkivet har gett filmen. De har skrivit att "detta är den bästa norska splatter nazizombiekomedin som gjorts". Jag menar hur många såna filmer finns det egentligen? Är väl typ bara den här? Och det är väl inte så svårt att vara den bästa då om det inte finns någon att konkurrera med?? Lite roligt faktiskt! Som sagt filmen är bra och får en klar trea i betyg.

Ajice

Bästa moderna zombiefilmen på länge! Detta är ju nästan i klass med evil dead filmerna (fast mycket mindre galet).

KarinLovisa

så bra och dålig på rätt sätt. mycket bra!

bästa norska nazi zombie splatter filmen som någonsin gjorts !!

Ok,ok, det är ingen rulle som går till filmhistorien, men humorn gör att det blir underhållande genom hela filmen. Specialeffekterna kanske inte riktigt är i världsklass, men den sista halvtimmen är faktiskt riktigt rolig.

Nefern

Skön slörulle, den var rolig och rätt befängd; underhållningsmässigt höll den måttet. Jag tycker inte riktigt att de lyckades med spänningen dock, den kändes lite för tattig för att man skulle bli påverkad av skräckeffekterna. Men helt klart sevärd!

Biopremiär: 2009-06-20

Död snö 2 (2014)