Fame

Musikal:

Musikal:

Handling: En uppdaterad version av musikalen från 1980 som handlade om studenterna vid New York Academy of Performing Arts.

År: 2009

Collins Pennie
Paul McGillion
Tim Johnson

IWantItThatWay

Det var svårt att hålla reda på alla personer eftersom man inte fick veta så mycket om varje enskild individ. Jag tror att filmen var lite för kort faktiskt. Däremot försod man hur olika alla var och det var riktigt intressant att se allas drömmar och hur de utverklas i skolan. Fantastiskt bra skådespelare med stora musikaliska talanger! Tjejen som spelade piano berörde mig mest med sin fantastiska röst och med en familj som inte stöttade hennes drömmar. Mitt musikintresse har ökat tack vare denna film och den får en mycket stark 4:a!

lindajjj

Inte mycket att hänga i julgranen. Totalt oengagerande, man får inte lära känna en enda person och det hoppas för mycket.

Savannah

Nej, det här räcker inte längre än till benvärmarstället på Åhléns. Det borde vara skottpengar på att slösa bort förutsättningarna till en bra film, men icke då. Här verkar manus ha slängts ihop på en kvart och filmen har klippts ihop av en person helt i avsaknad av närtidsminne. Inget griper tag det allra minsta och av blod, svett och tårar blev det i bästa fall hallonsaft. Kom tillbaka 80-talet - allt är förlåtet!

Levish_

Flera otroligt bra dans & sång scener, tyvärr inte så många att filmen når ett högre betyg. Bristande handling, inga direkta huvudpersoner och stora tidshopp drar ner. Bra skådespel & grym musik.

Biopremiär: 2009-10-09

Fame (1980)