Fame

Musikal:
Ungdom:

Musikal:
Ungdom:

Handling: Sju hårda klasser om dagen och en varm lunch, är vad som utlovas på New York City High School där studenterna tränas i dans, sång och skådespeleri. Kändisskapet? Det är något som varenda elev vid skolan drömmer om och strävar efter. Filmen Fame hyllar dessa slipade artister som kämpar hårt för att nå sina mål om framgång och på samma gång måste brottas med vanliga problem som osäkerhet, kärlek och att finna sig själva.

År: 1980

Joanna Merlin
Barry Miller
Jim Moody
Gene Anthony Ray

En av dem bättre musikal filmerna jag sett, dem första ggr jag såg den önskade jag att jag va med i filmen eller fick uppleva slitet på skolan fast iofs gör jag det nu med men ändå!

IWantItThatWay

En svag fyra. Bra musik och härlig känsla. Bättre än den nyare versionen och bra skådespelare! Härlig film!

Cammie

Fantastisk musik och Irene Cara sjunger riktigt bra. Dock känns filmen lite rörig, och blir stundtals småtråkig. En stark 3'a.

Jätte bra film, bra dans bra sång allt är bra!!

Sweet_Jenny

En ganska Bra film, en musikal som man måste se om man gillar såna sorters filmer... En klassiker. Mycket bra sånger som är suveräna! Alla har nog hört något utav låtarna som är i filmen någon gång men kanske inte vetat vars det har kommit ifrån... Jag trodde dock att den skulle va bättre, den var överskattad från min sida... men musiken var den bästa i filmen.

Milla86

Blev riktigt besviken efter att ha sett den här filmen. Trodde att den skulle vara något speciell efter vad alla har sagt om den, men inte! Handlingen är ingen höjdare. Se den bara för att det är något man "ska ha gjort".

die_hard

bra musikal som fan aså