Trollkarlens lärling

Handling: Balthazar Blake är en trollmästare i moderna Manhattan, som försöker skydda staden från sin ärkefiende Maxim Harvath. Blake kan inte göra det själv, så därför rekryterar han Dave Stutler som är en motvillig ung man med gömda demoniska förmågor. Tillsammans blir de en udda duo mot de mörka krafterna. Dave måste nu lyfta fram allt mod i sin träning för att lyckas rädda staden och få tjejen...

År: 2010

Jake Cherry
Peyton List
Nicole Ehinger

Copyright Walt Disney Pictures

en mycket bra film med allvar och komik från början till slut. helt klart sevärd stark 4

Frida_OSX

Filmen börjar med att förklara vad som ska hända i slutet och hela filmen är relativt förutsägbar. jag anser att det inte borde förklarats förens i slutet av filmen.
Draken som är med i filmen är kanske bra gjord, men det spelar ingen roll då man inte får en bild på draken i helbild utan den åker in och ut ur bild med snabba klipp.
Man förstår aldrig varför ingen av fienderna dödar varandra när de har så himla många chanser till det. Klart att huvud personerna inte kan dö tidigt i filmen, men varför försätta karaktärerna i den situationen från början?

Däremot är det välldigt snygga spells.
Skådespelet är även det bra.

i det hela så är det en okej film enligt mig. trots att man vet vad som komma skall, vilket vore svårt att undvika att veta då filmen har ett så bestämt tema, och andra små skavanker.
Svårt att sätta ett betyg dock. väger mellan 2:a och 3:a... Måste säga att jag sätter en 2:a efter mycket övervägande och velande.

Biopremiär: 2010-07-28