Johan Falk - Vapenbröder

Handling: Johan Falk är ute på ett rutinuppdrag med Göteborgspolisens specialenhet GSI. Tanken är att man med hjälp av en norsk undercoverpolis och en civil infiltratör i ett av Göteborgs tyngsta kriminella gäng, skall köpa loss sex stycken automatkarbiner och på så sätt få bort dem från gatan. Köp den på Discshop idag!. Men plötsligt förändras allt när en ny okänd spelare blandar sig i leken och omedelbart vill ha loss inte bara dessa vapen utan ännu fler, inklusive pansarbrytande granater. GSI inser att detta inte kan vara några vanliga rånare. Någon tänker starta krig på Göteborgs gator. Samtidigt så blir situationen för Johan Falks infiltratör Frank Wagner mer och mer mardrömslik då ledaren för gänget han infiltrerat inser att någon av hans egna läcker till polisen...

År: 2009

Zeljko Santrac
Lars G. Svensson
Camilla Lundén

Copyright Nordisk Film

Ganska lik den första filmen (vilket jag i och för sig förväntar mig av de flesta delarna i serien"). Håller ungefär samma nivå också måste jag säga, även om den är lite kortare (ca 90 minuter som de flesta tv-deckare).

Något jag noterat är att Johan Falk, som ju ska vara huvudpersonen, ändå är med ganska lite för att vara huvudperson. Betydligt mer fokus lägga på Joel Kinnamans karaktär.

Sammanfattat en bra film med många spännande scener. Stark 3:a.

Bra men känns väldigt mycket TV. Noll tolerans och de andra två var ju riktiga biofilmer, så man är van vid det lite mer påkostade. Men innehar definitiv Becknivå, så jag ser fram emot uppföljarna.

Pesole

Denna var faktiskt inte lika bra, tyckte inte alls om den som de andra.

Helt ok snutfilm. Kinnaman är strålande som Frank Wagner.

movie-king

mycket stark fyra!
gillade denna starkt!

Ännu en bra Johan Falk film. Sveriges bästa polis serie.

guldis25

Riktigt bra film det är sånahär filmer jag gillar bäst