Sherdil

2,5

Handling: Sanna räddar arabhingsten Sherdil från slakt. De gömmer sig i ett övergivet torp mitt i skogen. Snart letar inte bara föräldrar och kamrater efter dem utan även militär och polis.

År: 1999

Johan Kekonius
Agnieszka Koson
Marika Lagercrantz

die_hard

för mycket tjej film detta

chokladberoende87

Tycker att denna film var tråkig och för mycket förutsägbar. För övrigt är det kul att se en film med hästar!

rivulet

jaja, jag har sett den... men fotot i scenen där hästen rullar/ramlar nedför sandtaget är underbart! värt att se filmen ENDAST för detta! i övrigt rätt typisk "tjejfilm" och lite fjortisvarnning tycker jag

Ser inget bra med detta sentimantala pekoral. En given etta i betyg.

jätte bra häst film slår alla filmer om hästar!!

Lovlinesss_3

Tycker att detta är en mycket gullig och mysig svensk film.

iresha

Bland de bättre svenska filmerna som gjorts. Hade man satsat lite mer på den här filmen skulle den blivit så himla mycket bättre. En del scener känns lite kalla och oäkta. Men vilken film dock! Man blir rörd och jag är säker på att alla som är hästtokiga skulle göra exakt som hon i filmen. Det är synd att det inte görs fler hästfilmer :( !

eliiiin

Alltså.. jag vet inte vad jag ska säga om den här filmen, men jag tycker inte att den är speciellt bra. Skådespelarna gör inte bra ifrån sig och den känns mesig. Den är dock väldigt gullig, och handlingen är okej. En tvåa.

rätt okej film för att vara svensk. den går ju att se och har sina ljusa stunder

estacose

Såg filmen när jag var liten och tyckte den var bra (då den var ny). Såg den dock igen förra hösten och tyckte inte alls det var någon höjdare längre. Hästfilmen är ju dock rätt ovanliga ^^