Karate Kid

Sport:

Sport:

Handling: Pojken Dre och hans mor flyttar till Beijing för att starta om på nytt. Redan första dagen i sin nya kinesiska skola blir Dre mobbad. Mr. Han, en pensionerad vaktmästare tar in Dre som lärling och lär honom livet med kung fu och att hålla ryggen rak i all väder.

År: 2010
Wenwen Han
Rongguang Yu
Zhenwei Wang

Copyright Sony Pictures

Alldeles för föutsägbar och en aning för lång. Annars var det en bra film. Många fina bilder av kinas natur och kultur.

Ajice

Mycket bättre än vad jag kunnat tro, men den är inte så bra, den blir alldeles för amerikansk och löjlig, nästan pinsamt.

Men det var kul att se.

Jag faller för sånt här. Härlig remake med strålande Jaden Smith. Blir lite klyschigt så klart men vem bryr sig. Hela familjen gillade den skarpt.

Jag är ett stort fan av dom första Karate Kid filmerna. Särskilt 1an och 2an. Dom är verkligen mästerverk. Men den här filmen kan inte mäta sig med dom filmerna. Som film i sig fungerar den väldigt bra och får inte särskilt mycket negativ kritik. Men om man ska jämföra filmen med originalet så faller den platt ganska fort. Det märktes särskilt när dom direkt rippade flera scener från första filmen och gjorde om scenerna lite. Det var kanske en 8 scener som man direkt kände igen för klassikern från 80talet. Och direkt såg man att origialscenen var mycket bättre. Slutet var mycket mer gripande och känslosamt i originalitet med.

Men men. Nu till rosor. Jag gillar Jaden Smith mycket. Han var rolig, hade en härlig stil och väldigt mycket charm. Imponerande för en barnskådespelare. Hans kinesiska flirt var också söt vilket skapade en bedårande gullig dramatik där. Intressanta och vackra scener från Kina. Lite som reklam för turister. Kina är ett otrolig vackert land och jag älskar verkligen asiatisk kultur. Så även om originalet var bättre så njöt jag ändå väldigt mycket av den här filmen. Men eftersom man hela tiden hade ett mästerverk i huvudet att jämföra med så får den här filmen ändå bara en 3a.

guldis25

grymt bra film och väldigt bra skådespeleri av mini will

Regndroppe

Helt okej film, lite enformig och väldigt förutsägbar!

Förstår mig inte riktigt på varför man skulle göra en remake på kultklassikern "Sanningen ögonblick - Karate Kid" för 2010 års upplaga av Karate Kid känns mer som ett vitt bälte mot föregångarns svarta bälte. Jackie Chan och Jaden Smith gör helt okej ifrån sig och är grymma i karate scenerna och det är just det som räddar filmen från att floppa totalt. Istället för att se denna så rekommenderar jag att se orginalet en extra gång eller istället för denna.

Biopremiär: 2010-08-06
Filmpunkten-id: 21946

Sanningens ögonblick - Karate Kid (1984)