Legion

2,4

Handling: Efter ett bibliskt apokalyptiskt årtionde så återstår en grupp främlingar inne på en landsvägsrestaurang som mänsklighetens sista försvar. En av de överlevande är gravid och barnet visar sig snart vara den nye Messias.

År: 2010
Erik Betts
Yancey Arias
Daniel J Gonzales

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

mycket nice film, hade velat se den längre än va den va för det kändes lite för kort. hoppas på en uppföljare för att få se om han klarar av att rädda världen stark 4a

Frida_OSX

Storyn håller sig bra tycker jag, locust är bra (om än lite ologisk) de besatta är snyggt gjorda och bra genomtänkta. Änglarna är snygga med bra effekter. Skådespelet är helt och hållet okej, bra till och med. Det faktum att en mängd av effekterna är "äkta" och inte dator skapade ger mycket till filmen. Karaktärerna är starka och de integrerar bra med varandra. Man ser även en tydlig utveckling av karaktärerna i filmen - vilket även var ett viktigt mål för skaparna.

MEN, filmen är alldeles för komprimerad och slutet är så hemskt abrupt att det sänker hela filmen! Tycker inte filmen förklarar slutet ordentligt utan helt plötsligt är det bara slut och man sitter där och stirrar "jaha..?"
Tycker även att de lagt på alldeles för mycket mörker på filmen! Filmningarna är perfekta men det faktum att man ser så himla dåligt vad som händer i vissa scener stör något otroligt!

Filmen kan verka en aning rörig i början, men detta tycker jag är något positivt då det ger en nyfikenhet och spänning!
En film med bra effekter, skådespel och filmning+ljud. Dock fallerar den i slutet vilket gör att jag bara kan ge den en 2:a.

SPOILERVARNING:

Filmen kändes väldig kontroversiell. Särskilt om man är troende. För det första framstod inte Gud särskilt snäll. Han tog över människornas kroppar så dom blev några zombiliknande monster som attackerade och åt upp varandra. Och ängeln Mikael trotsade Gud och valde att kämpa för något snällare? Vaddå? Är Mikael snällare än Gud nu? Det kändes bara så fel. Faktisk så blev Satan nedkastad från himlen ner till jorden av precis samma anledning. Han höll inte med Gud och ville göra på ett annat sätt. Filmen kändes bara lite för kontroversiell. Sen blev det inte ens en total förstörelse. Lite dramatik och skottlossning runt en bensinmack. Inget mer. Kändes lite kort och tomt. Men filmen duger ändå till en 3a. Det är en underhållande film en sen kväll.

binybo

Riktigt bra faktiskt,hoppas dock på en 2:a...

Det gamla vanliga tjafset med änglar och demoner i en alltför kort film som satsar mer på effekterna än att ge oss tittare något djup i manuset. Fattar inte hur Hollywood orkar.

Överskattad film. Legion saknar spänning, originella karaktärsdrag och ett välutvecklat manus.

Storyn känns snabbt ihop slängd då den endast snuddar på det ytliga och ytterst lite krafter har lagts ner på en mer förklarande och djupare historia än den det bjuds på.

Inget jag ser igen, inget jag rekommenderar.

tårtsmula

brukar vanligtvis älska denna typen av filmer, men denhär var en riktig B-rulle rätt igenom, 2an får den enbart för att jag faktiskt stod ut med att ens titta på hela, vilken katastrof!!

detta va en grymt bra film.det va lite terminator styk i den.mycket action och det gillar vi så en stark fyra på det

Biopremiär: 2010-05-19
Filmpunkten-id: 22009