Dumma mej

Handling: Mitt i en idyllisk villaförort med välskötta trädgårdar och vita staket står ett hus som skiljer sig från mängden - en svart villa med en livlös gräsmatta. Här har Gru (Steve Carell) sitt hemliga gömställe, där han tillsammans med sina små gula minioner planerar att ta över världen.

Beväpnade med en arsenal av krympstrålar, fryspistoler och stridsklara farkoster för både land och luftrum är Gru van vid att besegra allt som kommer i hans väg. Men när tre små föräldralösa flickor dyker upp, och som är fast beslutna att göra honom till deras pappa, är plötsligt hans rykte som superskurk i stor fara!

År: 2010
Mindy Kaling
Jemaine Clement
Jack McBrayer

Copyright Universal Pictures

En i mina ögon helt underbar pärla till film. Jag älskar den och mina barn älskar den. En ultimat familjefilm. Stark fyra!

Nikoel

Otroligt mysig film som många borde se!

Pesole

En rolig, jag älskar dessa små gula sakerna, vet inte riktigt vad de kallas. Men jag älskar dem, denna är film är rolig, riktigt rolig

losdrivaren

en okej film. men tag upp väldigt mycket vad det betyder att vara männsika:D

Ganska slätstruken och den tappar mer och mer. I början trodde jag den skulle vara... roligare. DEn är gullig och så och kanske gilalr barn den bättre men inte jag.

crack_of_dawn

Haha, detta var en mkt(!) trevlig film!

"Look at that fluffy unicorn. It's so fluffy I'm gonna die!"
:P

clone13

Jag hade inga höga förväntningar på denna film men när jag kom ut ifrån bion ångrade jag inte att jag hade gått och sett den,den är en mina favorit animerade filmer någonsin!

Biopremiär: 2010-10-01
Filmen är animerad