They

Handling: Som barn upplevde den 24-åriga universitetsstudenten Julia fasansfulla mardrömmar, vilka gång på gång kom tillbaka. När en fd pojkvän under mystiska omständigheter begår självmord börjar mardrömmarna från barndomen dyka upp på nytt. Innan han tog livet av sig hann han berätta om varelser som kommer efter honom i mörkret och varna för att de snart kommer jaga Julia. Hon inser snart att hon befinner sig i verklig livsfara...

År: 2002
David Abbott

Cameron_84

enorm kuslig rysare!

jessika

Den var riktigt rysligt läskig ibland! Jag skrek till vi flera tillfällen, riktigt läskig!

Schysst lågbudgetrysare med en del riktigt snygga och kusliga scener. Skådespelarna varierar ganska rejält, och tyvärr är Laura Regan en av de sämre. Jag blev mest imponerad av Jon Abrahams som expojkvännen - olyckligtvis dog han sådär tjugo minuter in i filmen. Kort sagt gör They vad Boogeyman (2005) försökte göra men flera gånger bättre. Det här är en helt acceptabel rysare som behandlar det tacksamma ämnet monster i garderoben och under sängen - faror som barn ser men inte vuxna. Jag gillar också att filmen verkligen fullföljer - den håller sig inom spelreglerna och får till en riktigt skön avrundning. Inte blir det sämre av de tydliga Creep-vibbarna i slutet. They är verkligen bra - den lyckas nästan häva sig upp till en fyra.
"You hear a baby crying, you hear a kid crying, you keep moving, okay? Children can sen-sense them. It's your warning."

Silverpilen

En väldigt bra skräckfilm! En av mina personliga favoriter!
Både intressant och läskig! Folk som är eller har varit mörkrädda bör nog undvika denna, då den tar upp det ämnet.

En lite rolig men även elak sak jag gjorde när jag var ung och hade sett den här filmen var att jag var på kollo under en sommar och där träffade jag två killar (Robin tio och Joakim elva år, jag var fjorton) som jag blev kompis med och då brukade jag skrämma de med den här filmen. Jag brukade säga att monstrena ifrån den här filmen skulle komma och ta de så fort det var mörkt. Vilket inte alltid uppskattades. He he. Till slut vart de mörkrädda och kunde knappt sova. En liten taskmört var jag då.

Tillbaka till filmen. Jag tycker som sagt mycket om denna film och rekommenderar varmt denna till de som vill se en bra och skrämmande rysare!

Mycket spännande men mycket rörig.

Cameron_84

enorm kuslig rysare!

Den här obehagliga rullen av mannen bakom "Liftaren" är riktigt bra och skrämmande. En mycket lyckad film med få svagheter. Snudd på en fyra.

Robert_Eriksson

En väldigt dålig skräckfilm. Att människor blir jagade av några pinsamt löjliga monster skrämmer inte mig ett dugg. För att jag ska bli skrämd krävs det att en filmen har ett djup, en intelligens och att det finns mer tanke bakom det hela. Omen och Exorcisten är enligt mig två exempel på riktigt bra skräckfilmer. Jag skulle nästan lika gärna kunna dela ut en etta till den här filmen, men det får bli en svag tvåa.

En jobbig och löjlig film. Inte ett dugg skrämmande.