Can't Buy Me Love

Ungdom:

Ungdom:

Handling: Tråkmånsen Ronny Miller är hemligt förälskad i Cindy Mancini - pluggets snyggaste och populäraste tjej. En dag när Cindy hamnat i en omöjlig situation, dyker Ronny upp och räddar henne. Som betalning måste Cindy låtsas att hon är Ronnys flickvän - han hoppas nämligen att Cindys popularitet ska smitta av sig på honom. Men planen spricker när Ronny blir så grymt cool att båda hans gamla kompisar och Cindy hamnar ute i kylan. Ronny inser att det är lätt att köpa sig popularitet - medan det är precis tvärtom med kärleken...

År: 1987
Eric Bruskotter
Gerardo Mejía
Ami Dolenz

Copyright Touchstone Pictures

Riktigt klassisk romantisk ungdomsfilm från 80-talet. Har allt man kräver av en sån här film.

"Cards with the tards. Who could beat a night of cards, chips, dips and dorks?!!"

Baijna

En riktigt rolig och bra film :)
Har sett den ett antal gånger xP

förväntade mig mera men den var inte dålig, inte alls, det var bara inte så väldans bra heller. halv-rolig 80-talare som kan ses när annat inte finns.

MillaMjaau

Jag gillar den och har sett den typ tusen gånger. Egentligen känns handlingen lite töntig och den är rätt förutsägbar. Men gillar den ändå.

jätte bra film den är romantisk och den har humor!

Sweet_Jenny

Mycket bra story! En klassiker som man måste se!
Värd att se flera gånger tror jag... men inte för ofta dock. Mycket bra musik "Can't buy me love". Rekommenderar den verkligen!

lolu

Härligt bra high school/ 80-tals film! Kul och sevärd tillsammans med kompisar.

tessan81

Jag såg "Can´t buy me love" mest för att det är roligt att se Patrick Dempsey, numera also known as dr MacDreamy i "Grey´s anatomy", i en riktigt tidig roll. Jag såg aldrig den här rullen när den var ny så några nostalgi-poäng får den inte av mig.

Love Don't Cost a Thing (2003)