Burlesque

Musikal:

Musikal:

Handling: En flicka från landet kommer till Los Angeles och gör succé på en burleskklubb.

År: 2010
James Brolin
Michael Landes
Katerina Mikailenko

Copyright Sony Pictures Home Entertainment

Super bra, jag älskar verkligen den här filmen. Miljön, karaktärer, dansen och sångerna.. Allt precis allt! Skapa fler sådana här rullar Tack!

Nja.. lite väl förutsägbar och putinuttigt för min smak. Snygg dans och bra sång!

Regndroppe

Handlingen var inget speciellt, det var dock roligt och underhållande för ögat att se alla dessa spektakulära dansnumren. Mer var det egentligen inte, Christina A hade kanske kunna hålla inne lite av sitt otroligt wailande!

En 3+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: It takes a LEGEND... to make a STAR

Alltför klichéefylld story vi sett många gånger förut, men med ett fantastiskt bra soundtrack - detta bara SKA jag ha! Fick generellt upp större intresse för Aguilera som sångerska, va bra hon är, helt klart positivt!
Cher, Tucci och Aguilera är riktigt bra som skådisar, vågar och _kan_ ta ut svängarna. Tucci duktig som feminin och självsäker bög, humorn i filmen.
Hamnar _inte_ i filmsamlingen, men kan nog ses om nån gång och då, som sagt, för musikens kraftfullhet.

Trivia: Jessica Biel and Lindsay Lohan were considered for the role of Nikki. / Robert Pattinson, Kellan Lutz, Taylor Lautner were considered to play Jack, before the role went to fellow Twilight star Cam Gigandet. / Steve Antin got the idea for this film after watching Christina Aguilera perform as a featured vocalist for The Pussycat Dolls in 2002.

Biopremiär: 2011-01-28