Tusen gånger starkare

Ungdom:

Ungdom:

Handling: En film om ett gäng tonåringar i en niondeklass. Den handlar om grupptryck, kamratskap, könsroller och utanförskap, förebilder och identitet i en värld fylld av synliga och osynliga maktstrukturer - och om Signe som till slut får mod att bli ”tusen gånger starkare”.

År: 2010
Katharina Cohen
Jonas Kruse
Gerd Hegnell

Copyright Saperi Film

Tyvärr var skådespelarna till stor del väldigt usla. Tyckte att de flesta koversationerna kändes väldigt onaturliga. Dessutom innehåller filmen en del scener som bara är ytterst pinsamma.
Det som gör att filmen blir godkänd är att handlingen var rätt bra.

Canucks_

Bra handling.
Bra budskap.
En del bra skådespelare. (En hel del usla också).

Men USELT regi. Budskapet bli övertydligt och hela handlingen överdrivs till max. Kunde ha blivit så mycket bättre än vad det var. Ändå ingen dålig film.

tinytom

Denna film som jag har sett två gånger på dvd nu är så otroligt bra.En av de bästa Svenska filmer som jag någonsin har sett.Budskapet,skådespeleriet.Allt är sååå bra.

vid vissa stunder kunde det bli lite överdriven stämning men i helhet så var filmen mycket sann! Jag tycker att alla skolor bör visa den här filmen!!

En intressant film med ett bra budskap. Tycker att alla högstadieskolor borde se denna.

en helt fantastisk film helt värdig boken. Ett mästerverk som följde boken jättebra.

Biopremiär: 2010-09-24