I Am Number Four

Handling: Den ovanlige tonåringen Kohn Smith (Pettyfer) är på rymmen från hänsynslösa fiender som har skickats för att förgöra honom. Han ändrar sin identitet och flyttar från stad till stad med sin beskyddare Henri (Olyphant). Därmed är han alltid killen utan band till sitt förflutna. I den lilla stad i Ohio han nu kallar sitt hem stöter han på oväntade, livsförändrande händelser - hans första kärlek (Agron), kraftfulla nya förmågor och en samhörighet med de andra som delar hans otroliga öde.

År: 2011
Kevin Durand
Teresa Palmer
Callan McAuliffe

Copyright Touchstone Pictures

En superhjälte film för tjejer känns det som. Snygg tonårskille med superkrafter. Man får lite känsla om Twilight här. Snygg kille och tjej jagas av bovar medan dom har superkrafter. Det fungerar som en bra actionfilm men jag tycker inte den var särskilt unik. Men den är okej.

torulf

Hoppas det blir uppföljare!

helt okej film men hade för mig att denna skulle vara vampyr lik men kanske var jag som fått de om foten.. Sevärd ändå

imaculent

Hade låga förväntningar men blev ändå en etta. Det där filmen hade verkligen ingenting att komma med. Förstår inte varför den gjordes över huvud taget.

movie-king

hade inga förväntningar men blev överraskad!!
stark fyra!

Sid

Bra film! Den får en svag fyra.

En 3+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Klart bättre än väntat! Positiv överraskning.
Känns som en uppföljare är på g.

Biopremiär: 2011-03-25