Festival

Ungdom:

Ungdom:
2,5

Handling: Lina får inte åka till Arvikas musikfestival för sin mamma. Efter påtryckningar från pojkvännen och bästisen bestämmer hon sig för att trotsa sin mammas förbud och åka ändå. Under festivaldygnen inträffar en rad händelser som för alltid kommer att påverka ungdomarnas liv.

År: 2001
Gustaf Molin
Jens Eriksson
Tatiana Kressman
Johan Sobelius

En trevlig svensk film med skönt tema. Lite typisk story fastän det utspelar sig i en rätt obekant miljö - alltså kärlek, otrogenhet och en massa fylleslag. Suveränt soundtrack, speciellt Håkans "En vän med en bil" ger sköna sommarvibbar. Skådespeleriet är överlag rätt bra, jag tycker speciellt om att David Boati är med i rollen som Ola - kommer ni ihåg honom som Lill-Erik i Bert? Ja, det tror jag.

Alltså, all musik som spelas på "festivalen" är ju skön musik (tycker jag) så det hela lyfts upp just av det och musiken hamnar mycket i fokus. Lite trasslig, faktiskt dåligt berättad film som trots det klämmer till med en hel del annat bra.

En feel-good rulle proppad med bra musik, roliga karaktärer (bajsmannen) och väl valda skådisar.

Medioker och klichéefylld tonårsfilm som inte bjöd på några större överraskningar. Ebba Hultqvist är i alla fall hyfsad.

ch1

b-rulle med tråkiga skådisar och dåliga rollkaraktärer

funkar väl att se " i brist på vettigare sysslor"

Lingon88

Ger en skön festivalstämning. Jag antar att målgruppen för den här filmen är rätt liten och drar ner det totala betyget en del. Jag gillar filmen som dessutom ger en hel del nostalgikänslor.

Jätte bra film har sett den ganska många gånger, den går ju på tv ofta:D

MillaMjaau

Bra film med en lite udda handling. Kan ses flera gånger.

kanske rätt typisk svensk film, men det är en bra handling och bra gjord. Värd att se

gillar den här filmen, den får en stark 3:a

Sallee

En helt ok film. Ett stort plus till musiken.
Filmen är bra, men saknar ändå något.
Ebba Hultqvist gör en bra roll tycker jag:)