Real Steel

Sport:

Sport:

Handling: Mot alla odds får en före detta boxare en sista chans till comeback när han tillsammans med sin utstötte son tränar upp den perfekta motståndaren inom den nya högteknologiska sporten robotboxning...

År: 2011

Olga Fonda
Antoinette Nikprelaj
Karl Yune

Copyright DreamWorks

Väldigt häftig robotfilm med ett väldigt använd koncept. Storyn är otrolig vanlig. En underdog kämpar sig upp inom fightkarriären. Skillnaden här är ju att det är en robot och inte en människa. Väldigt bra specialeffekter. Man kan aldrig gissa att det är dataanimerat. Det ser ut som riktiga robotar som smälter bra in i sin omgivning. Intressant, spännande och fylld med härliga fightscener i robotformat. Det är en typ av fighting som man inte sett allt för mycket av inom film. Men det börjar komma mer och mer nu med alla Transformersfilmer och Iron-Man. Jag njöt verkligen av den här filmen. Hugh Jackman gjorde en väldigt bra insatts och även den lilla ungen i filmen gjorde väldigt bra ifrån sig. Begåvad liten unge. Väldigt sevärd film! Hade gärna sett lite mera robotfighter. Finns ju klart utrymme för en tvåa. Det positiva med att ha robotar med i en film såhär är att diverse skådespelare inte måste ställa upp i en uppföljare för att det ska fungera igen. Väldigt sevärd film helt klart!

En för himla underbar och cool film, som en skön mix av Rocky, Over the Top och Terminator 2. Hela familjen älskade den verkligen. Klyschig men ändå väldigt engagerande och spännande. Stark fyra!

Nu snackar vi film. TACK väntat på en riktig 5 poängare nu hehe. Grymt bra handling grymt bra karaktärer men ville att den skulle fortsätta kändes som den bara sluta så där punkt. ville veta hur det går med dom !! nåja man kanske kan hoppas på en tvåa hehe

losdrivaren

Väldigt bra film om en boxare som är på väg utför. Men har bra idér men räcker det?

Biopremiär: 2011-11-25