Limitless

Handling: En copywriter upptäcker den topphemliga drogen, MDT-48, som förbättrar intellektet och andra förmågor. Då hans användande av drogen börjar förändra hans liv sätter han ingång att undersöka läkemedlets dunkla ursprung, allt medan en grupp mördare följer varenda steg han tar...

År: 2011
Tomas Arana
Patricia Kalember

Copyright Nordisk Film

Shabure

Wow, mycket sevärd! En del oklarheter, men det ger ju filmen mer mystik å andra sidan!

Välgjord och en spännande handling rakt igenom!

mikrofonkåt

Såg filmen nyss, och tror jag blev kär. Så himla braa! Och så är ju Bradley Cooper skit snygg i huvudrollen. Lätt sevärd flera gånger. Ångrar att jag inte såg den i premiären på bio och såg den istället på min lilla laptop. Så grym film!

linjal

Bra film men jag tyckte slutet var allt för kort, de hann liksom inte med att förklara allt ordentligt.

Spännande, nytäkande film som inte blir tråkig, samtidigt lite banal. Landar på stark 3+ som underhållning och 3 i sin egen genre.

Spännande och intressant handling. Det som lyfter filmen är att den är så lättsam och inte så där allvarlig hela tiden. Ändå lyckas man hålla spänningen uppe genom hela filmen.

bra film och handling. man trodde först att det inte skulle vara så märkvärdigt men man kan ha fel ibland

Att ge skådespelaren från The Hangover (2009) huvudrollen i en film som Limitless är egentligen inte så udda som det kanske verkar vid första anblicken, eftersom historien berättas på en så pass lättsam ton. Eddie Morra har inga djupa samvetskval för de tragedier som kantar hans väg, helt enkelt eftersom hela hans existens har skiftat från frustration och ringaktning till ett överflöd av materiella rikedomar och ett perspektiv på livet som tillintetgör alla hinder. Min frustration som tittare är å andra sidan intakt, eftersom den ytliga tonen blir tröttsam i längden. Jag vill tränga ner på djupet - och då menar jag inte genom den finurliga idén att följa tablettens väg ner i halsen och att visa en färgglad röntgenbild av Eddie Morras hjärna.

Filmen är nog så intressant att följa den första halvtimmen, men i längden går det upp för mig att manusförfattaren är oförmögen att bevara spänningen allteftersom de många frågorna besvaras. Det är till och med så att den briljerande berättarformen som demonstrerades i filmens inledande scen har en mycket begränsad effekt när vi hinner ikapp Eddie Morra ett steg från avgrunden. Det som sedan presenteras är inte mycket mer än en underväldigande röra som avrundas med föga häpnadsväckande avslöjanden och en irriterande uppsluppen slutkläm som driver hem poängen - filmen ska i själva verket inte tas på allvar.

Så på det stora hela är Limitless ett okej tidsfördriv, även om den långsamma berättarformen tar död på mer och mer av intresset allt eftersom filmen rullar. Och vad gäller Robert De Niros biroll som en skoningslös Wall Street-gigant, så framstår den inte som mycket mer än som en sorgsen påminnelse av Casinos Sam "Ace" Rothstein - på fler sätt än ett.

Lizen

tänk om ändå denna drog fanns =)

losdrivaren

Skönare drogfilm finns inte!

Milla86

Ganska ointressant film, den berörde mig inte det minsta. Så här några dagar efter att ha sett den, har jag faktiskt svårt att komma ihåg allt. Det brukar vara ett tecken på en ganska beige film.

Själva tanken om ett superpiller som förbättrar ens förmågor är ganska häftig. Däremot känns inte filmen som så uppseendeväckande. Sömnvarning ibland.

Biopremiär: 2011-04-29