Shark Night 3D

1,7

Handling: Sara och hennes vänner har åkt ut till en ö i Lousiana för att festa hela helgen, men partystämningen försvinner när fotbollsstjärnan Maliks wakeboard-åk slutar med en avsliten arm. För att rädda honom måste de till sjukhuset på andra sidan sjön, men de har inte hunnit långt i den lilla motorbåten när de upptäcker att sjön är fylld av människoätande hajar! Gruppen kämpar desperat för att undkomma de blodtörstiga monstren och nå säkerheten på land, men det är långtifrån alla som lyckas överleva...

År: 2011

Sinqua Walls
Donal Logue
Christine Quinn

Copyright Rogue Pictures

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Jag gillar ju konceptet med hajfilmer. Genren börjar bli enorm men det är tyvärr inte många av dem som är något att ha. Mycket har det att göra med effekterna där det verkar vara helt omöjligt att skapa datoranimerade hajar som ser verklighetstrogna ut.

Shark Night är trots sin budget på 25 miljoner dollar inget undantag. Det blir inte bra när hajarna dyker upp. Okej, en scen med en vithaj och en vattenskoter var helt godkänd men annars bara besvikelser.

Manuset är inte vidare originellt. Det är bara taget till en ny miljö och kan därför uppfattas lite nyskapande. Sen består filmen av massvis med logiska luckor och urkorkade scener som t o m får ungdomarna i Fredagen den 13:e att verka smarta.

Hade gärna givit den högre betyg - Sara Paxton i all ära - men det går bara inte. Jag får vänta vidare på att nån tar sig an Steve Altens roman i sinom tid. Men då hoppas jag budgeten blir i Avatar-klass så hajen utklassar allt annat.

AntonT

Se recension på http://antonfilm.blogspot.com

movie-king

helt ok film! förväntade mig mycket mer. synd för den kunde ha blivit så mycket bättre

Biopremiär: 2011-12-02