Arkiv X - Fight the Future

Handling: Efter fem år av sökande efter paranormala aktiviteter har Mulder och Scully blivit bortkopplade från Arkiv-X. I stället får de ägna sig åt mer normala uppdrag som att undersöka ett bombhot mot en regeringsbyggnad. När Scully och Mulder undersöker orsaken till bombattentatet får de veta att det finns en hemlig sammanslutning av vetenskapsmän som planerar att ta över jorden.

År: 1998

Lucas Black
Christopher Fennell
Cody Newton
Blake Stokes

Som ett kanonavsnitt av den oftast helt suveräna tv-serien. Om man ser till kronologisk ordning så ska filmen placeras in mellan säsong fem och sex. Serien som helhet är en solklar femma. Mulder and Scully rules!

Jag väntade länge på att den här filmen skulle komma, den är i sann x-files anda, men handlingen kunde varit mer spännande. Lite mer aliens, monster och skräck. Den här filmen skiljer sig faktiskt inte så mycket från den vanliga serien, bara att den är längre och har snyggare effekter. Men som sagt, storyn tilltalade mig inte. Men helt klart sevärd om man tycker om Arkiv x.

Det här är den första långfilmen som bygger på kultserien Arkiv X. Tycker att den tar med mycket av känslan från serien på ett förnämligt sätt och det känns närmast som ett förlängt avsnitt. Såväl mystiken som de patenterade konspirationerna finns där. Även de småfåniga klyschorna finns med och det är väl egentligen de som stör mest. Det går ständigt för lätt för Mulder att hitta det han söker. I övrigt är det en njutbar nostalgitripp.

En bra och spännande film men inte lika bra som serien och mystisk.

Crocodile

Jätte bra. Väldigt sevärd.

BlackHawk

serien är bättre, känns mer som en action/thriller än "X-files".

Arcadia

Inte lika bra som serien men den dög...

ToxicAvenger

Älskade serien, synd att filmen inte blev någon höjdare..

mia_wallace

Stark 3:a, bra samspel mellan Mulder och Scully som vanligt.

Arkiv X: I Want To Believe (2008)